Ga naar inhoud

Eigenaardig hardware probleem met ASUS ROG GL702VM


Aanbevolen berichten

Hello Folks


Ik heb een ASUS ROG GL702VM met een merkwaardig hardwareprobleem. Als de Laptop uitstaat en men steekt hem in de laadblok om de batterij te laden, gaat soms het laadlampje branden en soms niet. Als men dan de laptop probeert aan te zetten, gaat het lampje uit, maar de Laptop start niet op. Soms springt de Laptop dan ineens wel aan terwijl hij aan het laden is. Ik heb ook al een andere voeding gebruikt, maar dit maakt geen verschil. Het eigenaardige is dat eens de Laptop aanstaat hij voor 100% blijft werken, hij staat nu al dagen aan een stuk op en blijft zonder problemen werken. Ik durf hem dan ook niet meer uit te zetten, want dan zit ik misschien terug met hetzelfde probleem dat hij niet meer opgaat. Wat de batterij van de Laptop betreft, deze blijft nu constant ongeveer tussen de 95 a 100% staan, waarbij meer na de 95 kant.


Weet misschien iemand wat er juist mis zou kunnen zijn met de laptop?


Thanks in advance

 

STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je toch geluk dat je twee identieke laptops hebt hé.  dat biedt wat testmogelijkheden. Zo kun je de batterij van die andere laptop eens gebruiken in de "probleemlaptop".

Maar verwijder de batterij eerst eens en plaatst ze opnieuw. Misschien is ze niet voldoende goed ingeplugd of is er iets mis met de contactjes. kijk die trouwens eens goed na of ze nog allemaal in orde zijn. Mogelijk is er een contactje beschadigd.

 

12 minuten geleden, STYLUS3530 zei:

Ik durf hem dan ook niet meer uit te zetten, want dan zit ik misschien terug met hetzelfde probleem dat hij niet meer opgaat.

Je hebt geen keuze hoor, je zult hem toch eens moeten uitschakelen want hij kan niet eeuwig AAN blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, droske zei:

Wat heb je toch geluk dat je twee identieke laptops hebt hé.  dat biedt wat testmogelijkheden. Zo kun je de batterij van die andere laptop eens gebruiken in de "probleemlaptop".

Maar verwijder de batterij eerst eens en plaatst ze opnieuw. Misschien is ze niet voldoende goed ingeplugd of is er iets mis met de contactjes. kijk die trouwens eens goed na of ze nog allemaal in orde zijn. Mogelijk is er een contactje beschadigd.

 

Je hebt geen keuze hoor, je zult hem toch eens moeten uitschakelen want hij kan niet eeuwig AAN blijven.

 

Inderdaad testmogelijkheden zijn er, maar spijtig genoeg is het geen losse batterij, maar een geïntegreerde en zo niet snel maar even te wisselen, dus dat biedt geen testmogelijkheid. Als men vroeger een SSD wou steken of RAM uitbreiden in een laptop moest men een plaatje verwijderen en men kon het snel bereiken, tegenwoordig moet men hem bijna volledig demonteren hiervoor, zelfs bij zo een duur toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de laptop alsmaar compacter en dus lichter te kunnen maken opteert men tegenwoordig inderdaad voor een interne accu en die is niet altijd even vlot bereikbaar. Jammer voor u hé.

Controleer ook nog eens het poortje waar je de lader op aansluit of dat nog goed vast zit. Het gebeurt wel eens dat de solderingen waarmee het met het mobo verbonden is los komen zitten ten gevolge van één of ander ongelukje of een andere ongelukkige handeling. Als zou blijken dat hier niets mis mee is dan vrees ik toch dat de batterij faalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/5/2021 om 21:08, droske zei:

Om de laptop alsmaar compacter en dus lichter te kunnen maken opteert men tegenwoordig inderdaad voor een interne accu en die is niet altijd even vlot bereikbaar. Jammer voor u hé.

Controleer ook nog eens het poortje waar je de lader op aansluit of dat nog goed vast zit. Het gebeurt wel eens dat de solderingen waarmee het met het mobo verbonden is los komen zitten ten gevolge van één of ander ongelukje of een andere ongelukkige handeling. Als zou blijken dat hier niets mis mee is dan vrees ik toch dat de batterij faalt.

Is inderdaad jammer voor mij, maar volgens mij is het niet enkel deze redenen waarom de fabrikanten dit doen, op deze manier is een laptop sneller bij de gebruiker afgeschreven en zou het dus kunnen dat de mensen de laptop vervangen in plaats van de batterij te wisselen wat vast en zeker extra kosten met zich meebrengt. Eveneens snel even het geheugen en de HD/SSD wisselen word op deze manier een ellende. Hetzelfde probleem stelt zich tegenwoordig met Smartphones. In mijn ogen een schande, maar ik vermoed dat we er niet veel aan kunnen doen.

 

Je zegt het al dat je vermoed dat er een los contact is, dit zou best kunnen, ik denk dat ik er niet omheen zal komen om de laptop ergens bij een hersteller in Limburg binnen te brengen, want opsturen naar ASUS zal ook wel redelijk veel kosten. Als de herstelling dan niet teveel kost zal ik het overwegen om er 16GB bij te steken, maar omwille van andere kosten in het huishouden zal de herstelling nog wat moeten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.