Ga naar inhoud

Vertalen op youtube


Aanbevolen berichten

Ik kan op mijn MacBook laptop bij een video op YouTube ondertitels aanbrengen en dan vertalen naar het Nederlands.

Op mijn IPad niet. Als ik daar “dezelfde” video afspeelt als op mijn MacBook laptop kan ik meestal wel de “ondertitels” aanbrengen maar niet vertalen naar het Nederlands. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit toch toepassen? Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hubertsimonne op je macbook zie je een tandwiel om het naar nederlands te vertalen op je IPAD niet maar je kan de ondertiteling wel anders opzetten zie onderstaande stappen.

 

  1. Ga naar de weergavepagina van een willekeurige video.
  2. Tik in de videospeler op 1omvYeeEZxMA40SbbDCURb95XKXARj4tad-3pt16 om ondertiteling in te schakelen.
  3. Tik nog een keer op 1omvYeeEZxMA40SbbDCURb95XKXARj4tad-3pt16 om ondertiteling uit te schakelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit begrijp ik maar hoe vertaal je van het Engels naar Nederlands? 
op mijn MacBook laptop gaat dit, na de ondertiteling in het Engels (gezien de video in het Engels  gesproken wordt) kan je die ondertiteling veranderen naar Nederlands maar dit gaat niet op de IPad die vertaling van het Engels naar het Nederlands. Hoe moet dit gebeuren op de IPad?

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Pauzeer de video die je afspeelt.
  2. Tik op Ondertiteling 1omvYeeEZxMA40SbbDCURb95XKXARj4tad-3pt16.
  3. Selecteer de taal waarin je de ondertiteling wilt zien.
  4. Selecteer Ondertitelstijl.
  5. Selecteer de instellingen die je wilt aanpassen. Je kunt het lettertype en de weergave wijzigen. Ook kun je de achtergrond en het venster waarin de ondertiteling wordt weergegeven, wijzigen.
Opmerking: Als de video geen ondertiteling heeft, zie je misschien 1omvYeeEZxMA40SbbDCURb95XKXARj4tad-3pt16 maar kan je dit niet selecteren. Als je 1omvYeeEZxMA40SbbDCURb95XKXARj4tad-3pt16 niet ziet, is er geen ondertiteling beschikbaar voor de video.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat niet. Op de IPad staat rechtsboven drie puntjes, als je daar op klikt dag heb je onderander “CC Engels automatisch gegenereerd” maar je kan de taal niet wijzigen. Op de laptop MacBook voor diezelfde video wel.

u spreekt van “selecteer ondertitelstijl”, dit vind ik niet. Waar vind ik dit?

er is blijkbaar voor YouTube een verschil tussen IPad en MacBook laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op. Op mijn MacBook laptop gaat die vertaling wel maar op mijn nieuwe IPad kan ik maar alleen die Engelse ondertiteling krijgen en geen Nederlandse vertaling. Er is geen mogelijkheid  voorzien zoals op de laptop om die vertaling te bekomen op de IPad , ik denk dat zoiets moet voorgelegd worden aan YouTube support. Maar vind ik die support?

 

dank 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de foto site of app?

voor de feedback te sturen naar youtube

  1. Log in op youtube.com.
  2. Selecteer je profielfoto NB5qyD2bwPLSxRz3L4RkFWHtTntWnKPJ5-jUmi5t en dan Feedback verzenden
  3. Beschrijf het probleem. Hoe meer informatie je toevoegt, hoe nuttiger de feedback voor ons is.
  4. Kies of je een screenshot wilt toevoegen (je kunt informatie op het scherm markeren of persoonlijke informatie verwijderen).
  5. Klik op Verzenden

voor de support op deze site

https://support.google.com/youtube/?hl=nl#topic=9257498

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.