Ga naar inhoud

blue screen fixing


Gast

Aanbevolen berichten

hallow,

Een familielid heeft hier een pc gedropt omdat er een blauw scherm kwam bij het opstarten.

nu, de error heb ik al opgezocht met succes en degelijke, bla bla bla.

Voila: Error Message: STOP 0x00000001e KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED in Win32k.sys

met sollution en al, kan niet moeilijk zijn...alhoewel.

Aan die 'Windows 2000 Recovery Console' kon ik niet goed aan uit. Dus ik heb gewoon een 2de installatie van windows 2000 gedaan.

En dan regedit, krijg je register,

staat op die site van microsoft wat ik moet doen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Value = GinaDLL REG_SZ

ik ga dus naar local machine, software,... tot in winlogon, maar ik vind nergens die ginaDll,

ook Newgina.dll is nergens te vinden.:s

Het is moeilijk om te fixen als ik het niet vind :P

suggesties iemand?

greetz,

fb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al andere dingen geprobeerd ook, maar niks lijkt te helpen

ik krijg dus een blauw scherm met 'STOP 0x00000001e KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED' na het laden van windows, dus net voor het inloggen.

Veilige modus geeft hetzelfde.

het gaat om een windows 2000 professional en ik heb er een windows 2000 professional naast gezet om die andere versie terug inorde te brengen. Maar dat wil dus niet goed werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is SP4 geinstalleerd? En heb je gekeken welke andere updates mogelijk niet overeenkomen?

Ik heb die BSOD-code eens op google ingetikt, en blijkbaar is er een waslijst met foutcodes van 0x00000001E. Mogelijk ook hardware. Dit geeft al een breder vlak om op te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik keek vooral naar die 'KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED'

maar euhm... heb je mss ook een idee hoe ik dat kan zien welke service packs er zijn geïnstalleerd? :hmmmm2:

want ik kan niet in die oude windows, dus waar staat dat mss ergens in het register ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volledige foutmelding is:

***STOP: 0X0000001E (0XC0000005, 0X80553FAC, 0X00000000, 0X00000014)

***Adress 80553Fac base at 80400000, datestamp 41773335 - ntoskrnl.exe

Bezig met starten van de fysieke geheugendump

en dan op de wrss wel gekende blauwe achtergrond :tongue:

en ik dacht het weer gevonden te hebben met dit: "STOP 0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED in NTOSKRNL.EXE" Stop Error Message After You Install PcAnywhere

maar ik vind geen aw_host of aw_host32, dus is het toch iets anders.

Maar ik weet het zo niet meer.

Indien niemand hier nog een ideetje heeft, zal ik de bestanden moeten copy'en (vanuit die 2de windows) en dan gewoon formateren en windows installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja stel jezelf wel de vraag : wat heb ik geinstalleerd (of in mijn computer gestoken --> USB etc.) waardoor de BSOD is veroorzaakt.

Als de foutmelding zich niet zo makkelijk laat oplossen, is het zelf zoeken naar de oorzaak.

Over de Service Pack(s), als je deze via Windows Update hebt geinstalleerd, dan kun je dit zien via Windows Update (geschiedenis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, goede vraag,

maar zoals ik in de eerste post zei "Een familielid heeft hier een pc gedropt..."

gewoon, hier, blauw scherm, fix it :tongue:

dus wat er gebeurd is, weet ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.