Ga naar inhoud

actie voor senioren, een laptop en internet aansluiting


Hensyr

Aanbevolen berichten

Goeie dag,

 

Zijn er hier mensen op dit forum die me kunnen helpen naar mijn zoektocht voor tweedehands laptops die zeker nog 5 jaar meegaan?
Het liefst gratis! Of een kleine bijdrage... het is voor een actie die ik wil opstarten in mijn fusie gemeente Lievegem.

Naarmate het een succes wordt kan ik het eventueel uitbreiden naar andere gemeenten.

Laptop met een externe muis voor senioren en een internet aansluiting die heel goedkoop is.

Senioren zijn mensen die momenteel vergeten zijn door de regeringen in ons land.
In een land van enorme expansie aan digitaal zijn, weten veel senioren niet meer wat ze moeten doen om nog dingen gedaan te krijgen in hun gemeente.

Alles gebeurd tegenwoordig online!

 

Veel van die senioren hebben de nood aan bereikbaar te zijn bij hun familie leden, bijvoorbeeld met Skype contact houden met hun kinderen en kleinkinderen.
Een hobby als fotografie hebben en delen via Facebook groepen met andere collega's.
Bank gegevens zoals saldo opvragen.
Gezondheid en pensioen raadplegen.
Er zijn genoeg redenen om digitaal te worden in de huidige maatschappij.

Momenteel is het grote struikelblok de kennis!
Veel van die senioren haken af omdat ze niet met een computer kunnen werken en daarom geen investering doen.
Het is dus belangrijk dat ofwel hun familie bijspringt op financieel vlak of dat er een goede voorraad laptops gratis ter beschikking worden gesteld.
De enige financiële inspanning die dan nog moet geleverd worden is een goedkoop internet abonnement.
Je moet weten dat senioren niet beschikken over een royaal pensioen maar dikwijls de eindjes aan elkaar moeten knopen.
 

In mijn gemeente Lievegem zijn er ongeveer 8700 senioren waarvan er 1200 actief zijn op digitaal vlak.
Dat is schrijnend!
Ik wil me dus inzetten dit cijfer naar omhoog te halen.

Ik zoek dus azerty laptops, externe muis en goedkoopste internet aansluiting.
Wie wil mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dotchiejack,

Bedankt voor uw bijdrage aan deze post.
Wij hebben daarvoor de Welzijnsschakel gehad waar ik voor onfortuinlijke burgers van onze gemeente zorgde voor gratis herstelling van hun hardware.
 

Telenet heeft geld geroken...
Waarvoor ze vroeger geen oog hadden voor de recyclage van oude laptops hebben ze plots nu wel heel veel interesse.
Omdat begin volgend jaar Windows 11 gelanceerd wordt zullen miljoenen laptops van 4 jaar of ouder niet aan de vereisten voldoen en zullen die moeten vervangen worden.
Maar die oude laptops kunnen we nog 5 jaar meegaan met Windows 10.

 

We zouden moeten een manier vinden om ook van die koek te kunnen mee eten.

Het zou veel helpen mochten we aan die laptops komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.