Ga naar inhoud

Router achter Proximus router geeft geen internet.


ivanhoooo

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

ik ben kortelings overgeschakeld van Telenet naar Proximus.
Bij telenet had ik een eigen router staan na de telenet router en dat werkte prima. Bij Proximus wil het niet meer werken.

De router krijgt aan de WAN kant internet binnen maar weigert via de LAN kant internet uit te sturen.

Eerst dacht ik dat de router stuk was, dus nieuwe router gekocht en hetzelfde probleem.

heeft het er iemand goede raad of een oplossing ?

 

Greetz

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een goed begrip :

- De LAN-kant van de Proximus geeft wel degelijk een IP-adres (192.168.1.x), met toegang tot internet? (na te gaan met een ethernet kabel in die LAN poort. ) Welk adres verkrijg je?

- De LAN uitgangen van de router verkrijgen geen IP-adres, of wel een IP-adres maar geen Internet? Zo ja, welk IP adres verkrijg je daar? Ook rechtstreeks na te gaan, niet na de switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. de LAN kant van Proximus geeft een adres in de 192.169.1... range. deze steekt in aan de WAN Kant van de

ubiquiti router. De DHCP van de router is ingesteld in de 10.10.10.... range. de lan poort van de ubiquiti router geeft een adres in de 10.10.10... range, maar geeft geen internet verbinding. als DNS Server staat in de Router het 192.168.1.1 adres van de Proximus router ingesteld, met als 2nd DNS de 8.8.8.8N van Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.