Ga naar inhoud

Zoeken aan de hand van criteria en uit een ander blad kopieeren


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Cor-Assa zei:

Ik ondervind bijna nooit problemen hiermee en nu ook niet

Ik denk dat je nu dus wel problemen hebt anders was je nu niet met de vraag gekomen.

 

Maar in welke regel staat volgens jou dan de tekst: 'AABC--DC--'

is dat of

regel 14

regel 15

regel 16

regel 17

regel 18

 

 

 

=INDEX(Blad2!E4:E38;MATCH(Blad1!E12;Blad2!A4:A38;0))

Zet deze formule in cel E19E20

aangepast door popipipo
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, dotchiejack zei:
=ALS.FOUT(VERGELIJKEN(E12;Blad2!A4:A38;0);"Item niet gevonden")

 

Helaas lukt niet, ik misschien ergens een tikfoutje gemaakt, krijg o.a. de 2e acolade bij Scenario's niet weg?

=ALS.FOUT(VERGELIJKEN(BG11;'Scenario''s Nieuw'!A9:A323;0);"Item niet gevonden")

Let op dit komt niet uit het voorbeeld bestand.

Dit komt uit mijn oorspronkelijke bestand.

image.png.06a5c2d44a71a98423dceb1ef3fc907d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Sorry als ik eigenwijs over komt. 😊

Maar het vreemde is dat het met de samengestelde cellen wel werkt, op een paar kleine zaken na heb ik alles voor elkaar.

Ik heb diverse kennissen en ook bij mij op het werk die vaak met samengestelde cellen werken en zelden problemen hebben.

Ik heb zelfs met VBA codering waarden met kleine lettertypen naar samengestelde cellen gekopieerd en daarbij de font grote en kleur gewijzigd zonder dat er problemen ontstonden. Zelfs formules werken dan nog.

 

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2022 om 11:43, dotchiejack zei:

Met de formule is niets mis.

Zie bijlage.

Wat betreft de foutmelding, hiermee kunnen we niets.

Klik op foutopsporing en maak een screenshot van de vba code waar het geel geleurde gedeelte in voorkomt en post het hier.

Zoeken en kopieeren.xlsx 17 kB · 2 downloads

het probleem wat ik hiermee heb is dat de text 'Item niet gevonden' in de cel geplaatst wordt maar de vba code doorloopt en dan een foutmelding geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, dotchiejack zei:

Je hebt nog niet geantwoord gegeven op volgende vraag

Hoe kunnen we een oplossing vinden zonder je  gebruikte VBA code te weten of beter nog een post een gelijkend voorbeeldbestandje waar de fout zich voordoet.

Wat mij betreft mag jij samengevoegde cellen blijven gebruiken maar geloof mij met VBA en samengevoegde cellen kom je vroeger of later in de problemen.

Sorry Philiep, bij deze.

Dacht even dat je niet meer wilde helpen.😊

image.png.fb17b6d08d5bb03b6ef02bcde6455e5e.png

Ben bang dat je er hier ook niet uit komt omdat er natuurlijk veel meer vba en cel formules achter zitten.

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, dotchiejack zei:

Volgens je formule doorgegeven in het postje waar ook het plaatje staat met de foutmelding

=ALS.FOUT(VERGELIJKEN(BG11;'Scenario''s Nieuw'!A9:A323;0);"Item niet gevonden")

heeft je tweede tabblad de naam:

Scenario's Nieuw

In de VBA foutmelding heeft het tabblad de naam 

Scenarios

Controleer dat de naam van je tabblad gelijk is met je VBA code.

Je krijgt een Object gedefinieerde fout. een tabblad is een object

Trouwens, (niet noodzakelijk) maar ik dit geval zou ik ThisWorkbook i.p.v ActiveWorkbook gebruiken.

En ik wil altijd helpen (als mijn gezondheid het toelaat, ik heb tegenwoordig regelmatig last van off-dagen)

Maar zo'n eigenwijsje zoals jij moet nu en dan eens een trap onder zijn kont krijgen.:xd:

Het tabbladnaam heb ik overal gewijzigd naar "scenarios" aangezien (mijn eigenwijze) benamingen wel eens problemen in verwijzingen kan geven. En waarom zouden die namen ook zo moeilijk moeten zijn?😜

Ik ga ActiveWorkbook omzetten naar ThisWorkbook, misschien helpt dat. Dit had ik trouwens zo gevonden door googlen.☺️

Voor de fout melding maakt dit niet uit!

 

M.vr.gr. Cor assa

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dotchiejack zei:

Is de foutmelding nu verdwenen?

 

Nee, ik heb nog steeds de Fout 1004 tijdens uitvoering melding.

Maar zoals gezegd alleen als ik een niet bestaande selectie uitvoer.

Eventueel wil ik het bestand naar jou door zetten, is namelijk zakelijk en hoeft niet de wereld rond.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.