Ga naar inhoud

beeldscherm


muis

Aanbevolen berichten

hallo,

het aanwijspijltje, leeft op zichzelf, het verhuist regelmatig spontaan naar de linkerbovenhoek van mijn scherm zonder reden.

je kan het ook niet stoppen, nog met de externe muis nog met de pad op de laptop.

het is heel erg vervelend, weet iemand hoe ik dit opgelost kan krijgen?

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

wel ik heb juist hetzelfde probleem, maar enkel als het scherm is uitgeschakeld geweest. Als het dan terug aanspringt en ik beweeg mijn vinger over de touchpad, springt de muis alle kanten op en klikt ie overal. Normaal volstaat het dan zelf de muis niet meer te bewegen en een 5 tal keer snel achter elkaar te klikken.

Maar goed, het zou leuk zijn moest het van de eerste keer werken.

Hoewel ik denk dat het bij jou eerder een software probleem is.

Je zou eens moeten kijken via configuratiescherm of je daar de geinstalleerde software/stuurprogramma van je muis kan herstellen.

Mvg,

Birger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Meestal gebeurt dit bij:

- Versleten muis

- Vuile muis

- Batterijen

- Gedateerde drivers

- 3d party pointer software

- ...

Aangezien het probleem ook bij touchpad voorkomt kunnen we de eerste drie al schrappen en zou ik ook eerst proberen de touchpad, de muis en de schermdrivers eens te updaten.

Als dit niet helpt:

Is dit altijd al geweest of is het een recent probleem? (als het recent is probeer systeemherstel)

Welk OS draai je? (komt soms voor bij bepaalde vista versies)

Gebeurt het ook als externe muis wel/niet is aangesloten? (geeft soms ook problemen als samen aangesloten zijn)

Is er aan de instellingen van het scherm iets veranderd? (brightness

Wat is het merk van je laptop? (bepaalde asus reeks tablets die heel wat problemen heeft hiermee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit altijd al geweest of is het een recent probleem?

RECENT

Welk OS draai je?

VISTA HOME BASIC SP1

Gebeurt het ook als externe muis wel/niet is aangesloten?

GEBEURT ZOWEL ALS EXTERNE MUIS IS AANGESLOTEN ALS ZONDER

Is er aan de instellingen van het scherm iets veranderd?

NIETS VERANDERD

Wat is het merk van je laptop?

DELL VOSTRO 1000

De drivers zouden ook up to date moeten zijn want heb recent Drivermax laten zoeken en de nodige updates gedaan.

Mvg,

Birger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende eens:

Configuratischerm > Muis instellingen > Pointer scheme van Windows Aero naar geen veranderen.

Als dat niet helpt, ligt hoogstwaarschijnlijk aan Vista of een of ander driverprobleem.

Is vorig jaar een hele XPS reeks geweest van Dell die problemen had met de drivers. Probleem hier werd opgelost door die van de grafische kaart en de muis te updaten. Of je best de huidige eerst eraf zwiert weet ik niet.

Komt soms ook voor als de laptop al enige tijd opstaat en warm begint te worden, als dit het geval is bestaan hier cool mats voor die je kan gebruiken.

Kan ook aan een virus/spyware liggen als het zo plots gekomen is. In dat geval hijackthislogje posten hier op 't forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.