Ga naar inhoud

Versturen van SMS (message)


Lendal

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

ik werk met een iPhone en  Imac en ontmoet eigenaardige gedragingen bij het versturen van berichten. 

Wanneer ik het mobiel nummer van de geadresseerde invul dan zijn er vier mogelijkheden. 

1. het nummer (of de naam gelinkt aan het GSM nummer ) verschijnt in het blauw. Dit betekent volgens mij een verbinding met een persoon, die ook een iPhone bezit. 

2. het nummer verschijnt in het groen en het bericht wordt afgeleverd (zo meen ik toch) 

3. het nummer verschijnt in het groen en onder de tekst van het bericht verschijnt " not delivered" 

4. het nummer verschijnt in het rood en er gebeurt niks. 

 

Eigenaardig is dat  als ik het nummer ,dat in het rood verschijnt , gebruik om te telefoneren met mijn iPhone ik verbinding krijg met de persoon die dit GSM nummer bezit.

 

U zal verstaan dat ik niet weet hoe deze gedragingen te begrijpen. Kan u mij de diverse mogelijkheden , die ik vast stel, uitleggen AUB.   Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd te weten welke actie kan ondernomen worden om een bericht dat niet wordt verstuurd , verstuurd te krijgen AUB. 

 

Mvg

 

Lendal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 

 

Blauw wilt zeggen dat het bericht een i-Massage is 

Groen wilt zeggen dat het bericht word verzonden als traditionelen sms

Als het in het rood de tekst not delivered komt dan kan het niet worden verzonden (zie hier de oorzaken volgens apple)

Als het nummer in het rood komt te staan klopt het nummer denk ik niet.

 

Met vriendelijke groeten Ictknechter

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

de opmerking over het  nummer in het rood klopt niet want geen probleem om met dit telefoonnumer met de iPhone te telefoneren naar de bezitter van dit nummer. 

Nog een eigenaardigheid : gebruik ik de icoon berichten en vul het GSM nummer in voor een bericht dan komt de naam van de eigenaar in het groen. En eigenaar van GSM nummer heeft iPhone. Waarom niet in het blauw ? 

 

Een ganse rij "rare dingen " !

 

Mvg

 

lendal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.