Ga naar inhoud

Nieuwe Processor


Aanbevolen berichten

Hey ik ben van plan om een nieuwe processor te kopen, ik heb een AMD moederbord( AM2+ compatibel ) , momenteel heb ik de AMD dual core 5000+ er in steken, ik zou bij de dual cores willen blijven, omdat ik gehoord heb dat deze zelfs beter zijn da de Quad cores van AMD, nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 modellen, namelijk deze :

AMD Athlon™ X2 Dual-Core 7750, 2,7 GHz, Socket AM2, 2MB Cache, 95W Boxed with cooler

en

AMD Athlon 64 X2 5600+, 2,9 GHz, Socket AM2, 1MB Cache, 65W Boxed with cooler

zouden jullie me kunnen zeggen welke dat ik beter zou kiezen?

pc specs : moederbord : M3A78-EMH HDMI van Asus

ramgeheugen : 3gig

graf. kaart : ATI Radeon 4870 HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Phenom II's van AMD zijn echt wel sneller dan een dual core hoor.

En wat is je budget precies?

Ik zou geen een van de twee processors nemen...

Voor 230 euro heb je een AMD Phenom II 955, dat is de snelste Quad tot nu toe.

Wil je iets betaalbaarder kan je een AMD Phenom II 920, 180 euro.

Wil je nog wat goedkoper, kan je een AMD Phenom II 810 of AMD Phenom II X3 720 voor 150 en 130 euro.

Wil je helemaal value for money, kan je voor de AMD Phenom II x3 710 voor 105 euro.

Deze zijn allemaal stukken sneller dan die twee andere....dus als je je budget zegt.

Kunnen we je beter helpen, trouwens die processor waar X3 bij staan zijn triple cores (3 cores) en zonder zijn X4's (quad's) eigenlijk zijn de x3's "mislukte" quads, ze zijn dus snel zat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Phenom II's van AMD zijn echt wel sneller dan een dual core hoor.

En wat is je budget precies?

Ik zou geen een van de twee processors nemen...

Voor 230 euro heb je een AMD Phenom II 955, dat is de snelste Quad tot nu toe.

Wil je iets betaalbaarder kan je een AMD Phenom II 920, 180 euro.

Wil je nog wat goedkoper, kan je een AMD Phenom II 810 of AMD Phenom II X3 720 voor 150 en 130 euro.

Wil je helemaal value for money, kan je voor de AMD Phenom II x3 710 voor 105 euro.

Deze zijn allemaal stukken sneller dan die twee andere....dus als je je budget zegt.

Kunnen we je beter helpen, trouwens die processor waar X3 bij staan zijn triple cores (3 cores) en zonder zijn X4's (quad's) eigenlijk zijn de x3's "mislukte" quads, ze zijn dus snel zat...

Oh echt raar, de quads van AMD zijn echt klucht heb ik horen zeggen van een informaticus.. dual cores presteren veel beter op het gebied van Gaming zei hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was met de "oude" quads van AMD.

De Phenom's, nu zijn het Phenom II's, en geloof me dat zijn best zware processors.

Die krijgen de snelste Intel quad-cores (Q9450 bv) eruit, de ene keer wint Intel andere keer AMD.

ALS je aleen gaat gamen met die pc, kan je evengoed een X3 kopen, omdat die nagenoeg in games hetzelfde presteren als X4.

Alleen X4's is voor multitasks en foto bewerking enzo...

De oude Phenom's zijn inderdaad rommel, dan zullen de duals wel beter presteren.

Maar die dual's die jij voorstelt zijn al vrij oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.