Ga naar inhoud

updates installeren lukt niet


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds de melding dat ik de computer opnieuw moet opstarten om updates te installeren. Als de laptop daarna weer opstart, komt de melding dat de wijzigingen ongedaan worden gemaakt en komt er weer de melding dat ik de pc opnieuw moet opstarten, enz. Ik probeer dan een herstelpunt te vinden maar die zijn allemaal verdwenen. Is er een mogelijkheid om oude herstelpunten terug te halen of moet ik gewoon opnieuw installeren. Maar dat is dan wel lastig met een upgrade naar windows 10. Dan moet ik dus naar windows 11 en dat doe ik dan het liefst met een goed werkend systeem. Ik heb wel alles wat belangrijk is regelmatig geback-upt en ik heb alle zaken bovendien op aparte partities staan. Op de windows partitie staat eigenlijk alleen windows en programma's waarbij ik niet de keuze heb gekregen om op een andere partitie te installeren. Dus ik verlies niets maar het is wel heel veel werk. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit geprobeerd maar uiteindelijk verschijnt dan toch weer het bericht dat alle wijzigingen ongedaan gemaakt worden. Met daarna weer het verzoek om opnieuw op te starten om de updates te installeren. Ik heb nog 48 GB over op mijn schijf. In totaal heb ik een SSD van 1 TB, verdeeld in 4 partities. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 Gig zou wel eens wat weinig kunnen zijn - kan je (tijdelijk) plaats maken zodat je nog een 100 vrij zou hebben?

 

Je kan misschien vooraf even een IDSM kunnen proberen, gevolgd door een scannow - misschien helpt dat ook wel?

 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

 

sfc /scannow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gedaan. Was weer even opletten bij het werken met Dos maar het is gelukt. Ik heb ook de Logfiles gevonden. Maar kan ik nu meteen proberen om de updates weer te installeren of moet ik nog meer doen. Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch maar de laptop opnieuw gestart en bij de updates opnieuw gestart zodat er een update geïnstalleerd zou kunnen worden. Dat is gelukt! Nu komt er niet steeds weer de melding dat ik opnieuw moet opstarten om updates te installeren. Alles is nu schoon! Ik heb meteen een herstelpunt gemaakt. Dankjewel. Ik heb wel je adviezen nu in een bestand op mijn computer staan. Voor een volgende keer. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, je bent eruit geraakt Gerda?

Als ik het zo lees, denk ik dat je een/enkele corrupte windowsfiles had die het updaten in de weg stonden.

Door die Dos-'dinges' zijn die hersteld en lukte je updates nu wel.

Mooi dat je eruit bent (en graag gedaan)

 

Nog even een vraag/tip: maak je geen systeembackups?

Als je diè hebt kan je altijd je systeem zoals-het-was gaan terugzetten en ben je na een half uurtje/ uur (afhankelijk van je systeem) weer terug aan het computeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik  gedaan, maar dat is al een tijd geleden. Dat zal ik nu wat regelmatiger doen. Want het gaat alleen om de C:\partitie. Van de andere partities maak ik gewoon regelmatig back-ups omdat dat bestanden zijn. Dat gaat heel snel. Elke keer dat ik op het forum een vraag stel, word ik geholpen. Intussen leer ik er ook heel veel van. Maar nogmaals bedankt. Wat mij betreft mag het item gesloten worden. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.