Ga naar inhoud

2x lan verbinden via internet.


Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik zoek assistentie.

Ik heb thuis een LAN met een V10 als modem/router. Daar hongt een NAS in. 

Thuis heb ik dus een LAN en alles werkt goed. 

 

Ik heb een kantoortje waar ik ook via een modem naar het internet kan. Ook hier heb ik een modem dat ook een router is.
Op kantoor heb ik dus ook een LAN en ook hier werkt alles prima.

 

Op beide locaties gebruik ik vrijwel alleen WIFI.
Vanaf kantoor kan ik thuis de NAS benaderen en zo synchroniseer ik tussen mijn NAS en een Desktop op kantoor (met 4TB).

Andersom kan ik van thuis uit de modem op kantoor bedienen. 

 

Maar wat ik eigenlijk wil, is dat ik de 2 LAN netwerken met elkaar kan verbinden.

De IP nummers worden via DHCP geregeld, de 2 modem/routers hebben een lijst van apparaten die een bepaald nummer toekennen aan de diverse apparaten.

 

Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet om dit te regelen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groetjes,

Frits van Leeuwen

 

.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Om netwerken op verschillende locaties met elkaar te laten praten moet je een vpn opzetten.

Hiervoor heb je wel best een vast ip op beide locaties. Met een dynamisch ip zal het ook werken, maar dit vereist extra configuratie.

 

Eerst zal je al eens moeten nagaan of de routers op beide locaties vpn ondersteunen.

 

Sommige modellen van NAs-apparaten ondersteunen ook het opzetten van een vpn. Als je bijvoorbeeld een Synology nas hebt, dan kan je hierop ook vpn server installeren, waar je dan verbinding mee maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb thuis een qnap staan. Deze NAS met 2x4TB synchroniseer ik met een PC in mijn kantoor. Die PC heft een extra HD van 4TB.

 

Maar liefst benader ik mijn Na ook vanuit mijn kantoor. Ook wil ik eventueel vanaf thuis kunnen printen in mijn Kantoor.

Eigenlijk wil ik het als 1 netwerk zien.

 

Want met VPN moet je altijd weer een keer inloggen als ik me niet veris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Voor het synchroniseren van de bestanden kan je eventueel gebruik maken van de Qsync app.

https://www.qnap.com/nl-nl/software/qsync

 

Vroeger kon je een Qnap-nas ook instellen als printserver, maar deze optie werd verwijderd.

 

Wil je een printer gebruiken die op een externe locatie staat, maar wil je geen vpn, dan moet je denken in de richting van Google Cloud print (https://www.google.com/intl/nl_ALL/cloudprint/learn/), maar dit wordt niet door elke printer ondersteund.

 

Er bestaan vpn oplossingen die continu actief zijn (branch office vpn). Dit wordt gebruikt om meerdere bedrijfslocaties met elkaar te verbinden.

 

 

aangepast door jv9090
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.