Ga naar inhoud

[OPGELOST] totaal geen geluid


daannijsse

Aanbevolen berichten

Hey Daan,

wel ik zou voorstellen om je vraag op het forum te plaatsen, heel wat van onze medewerkers werken online en doen dit erg goed. Voor je geluid hebben ze vast een goeie tip !

Groetjes Karel.

Deze tip wil ik dan maar even overnemen. Sinds een paar weken zit ik helemaal zonder geluid op mijn pc. (nieuwe (maart 09) medion-pc van de Aldi). Met Vista dus. Karel heeft vorige week al even met showmypc meegekeken, maar zonder resultaat.

Wie zou mij kunnen helpen?

groeten

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Wat is er zoal nagekeken geweest dat we deze 'sporen' niet nog eens moeten nakijken?

Heb je, toen je de pc gekocht hebt, bepaalde cd's met installatie en drivers meegekregen?

Kan je zeker al even nakijken of de kabels nog goed insteken? Dat er nergens een slecht contact is.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Robke,

bij de pc is een recoverycd meegeleverd. Verder wordt in de handleiding verwezen naar het internetadres van Medion voor actuele drivers. Hij is dus geheel met drivers geïnstalleerd.

Het probleem is ontstaan, nadat ik eerst problemen had met opname-mogelijkheid van mijn magix programma "music lab" Ik kreeg steeds een foutmelding. Ik had toen wel gewoon geluid, maar kon niet opnemen. Via de hulp van magix kwam ik ook niet veel verder. Ik heb toen zelf nog het een en ander geprobeerd (vraag me niet wat) en het resultaat was, dat ik nu wel kan opnemen, maar sindsdien geen enkel geluid uit mijn pc krijg. Ook niet via mijn koptelefoon. Kabels zitten gewoon goede en ok de luidsprekers zijn goed, want dat heb ik op een andere computer uitgeprobeerd.

Wat Karel al gedaan heeft via showmypc? Ja, ik denk gewoon de meest voor de hand liggende handelingen. Hij had niet zoveel tijd, maar is zeker 20 minuten aan het proberen geweest. Hij stelde voor om Yannick even langs te laten komen (die woont niet ver van mij vandaan) maar helaas heeft yannick pas over een maand weer tijd. Die gaat naar Schotland heb ik begrepen.

groeten

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heb je onderaan rechts het icoontje van je geluid? Kan je daar even op dubbelklikken?

Kijk dan even of er sowieso niet iets uitstaat met het vinkje. Waarschijnlijk niet maar ik wil zeker zijn.

Kan je in apparaatbeheer even nakijken of er nergens een vraagteken staat?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik dubbelklik op het luidsprekertje beneden in de balk krijg ik de mixer te zien. Die staat helemaal voluit (schuif staat helemaal boven) Wanneer ik er met rechtermuisknop op klik kan ik geluiden " selecteren. Dan kun je vervolgens uit veel dingen kiezen: Opnemen / afspelen / geluiden. Geluiden heeft dan weer een behoorlijke keuze wat je allemaal kunt aanklikken. Bijvoorbeeld windows en vervolgens weer een boel keuzes. Bijvoorbeeld apparaat is verbonden / kennisgeving van systeem / kritieke stop / minimaliseren. Zegt mij allemaal niks.

Daan

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wanneer ik klik met rechtermuisknop kan ik kiezen uit 3 mogelijkheden:

- volumemixer

- afspeelapparaten

- opnameapparaten

- geluiden

als ik de volumemixer selecteer zie ik 3 schuiven:

- luidsprekers

- windowsgeluiden

- en een eveloppe met reactie op 'totaal geen geluid"

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rob

nee er staat volgens mij niks geblokkeerd

Ik heb dus de Medioncomputer van de Aldi (aankoopdatum 11 februari 2009)

Model PC MT7

Type MED MT 562

Via een systeemcheck van magix heb ik nog onderstaande gegevens.

is dat voldoende?

Daan

OS: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium Home Edition

Service Pack 1 (Build 6001) (64 Bit)

CPU: (1) AMD Athlon 7750 Dual-Core Processor; (2) AMD

Athlon 7750 Dual-Core Processor; 2335 MHz

RAM: 1 GB bytes, 1 GB free (68%)

DirectX: 4.09.00.0904

Graphic: ATI Radeon HD 4350 on Algemeen PnP-beeldscherm with

1440x900

Sound: (1) Luidsprekers (Realtek High Defi, (2) Realtek Digital

Output (Realtek

Browser: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.0.8) Gecko/2009032609 Firefox/3.0.8 (.NET CLR 3.5.30729)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.