Ga naar inhoud

Film vanaf laptop via Chromecast > TV en geluid via speakers versterker hifi installatie


v4-lover

Aanbevolen berichten

Heb me een Chromecast gekocht en deze werkt maar had graag het geluid via mijn audio versterker Yamaha A-S700 in mijn luidsprekers gekregen.

 

TV: jvc lt-40hg72u
Versterker yamaha A-S700

 

Als ik muziek afspeel vanaf mijn laptop naar mijn versterker werk ik met 3,5mm jack en 2 RCA uitgangen. De 3,5 mm jack stop ik in de

uitgang ( speakers ) van de laptop en de RCA gaan naar de line 2 ( PLAY ) van de versterker. Werkt perfect.


Indien ik zo te werk ga als de Chromecast gebruik lukt het niet bij films. Dus geen geluid via de speakers. Logisch want de Chromecast maakt de verbinding.


Speel ik de film nu af vanaf de laptop ( zonder de Chromecast) en terug via de 3,5 mm jack in de uitgang ( speakers ) van de laptop plaats en de RCA naar

de line 2 ( PLAY) van de versterker heb ik terug geluid van de film via de speakers.

 

Mijn vraag is nu:

Hoe krijg ik het geluid via de speakers bij gebruik van de Chromecast?

Ik heb reeds geprobeerd de 3,5mm jack in de TV te plaatsen ( PC audio en Headphone) en de andere kant de 2 RCA's in de line 1 of 2 van de versterker.

Helaas zonder resultaat. Die 2 uitgangen op de TV zijn normaal gezien toch analoge uitgangen!!!!

Ook zonder Chromecast en laptop aangesloten op TV krijg ik geen geluid uit de TV (3,5mm jack) ( PC audio en Headphone) via RCA > versterker> speakers.

 

Via de 2 RCA aansluitingen op de TV richting versterker ook geen geluid.

 

Het is toch niet mogelijk dat die TV geen enkele analoge uitgang bezit.

Moet je die ergens activeren?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

IMG_20221209_124428.jpg

IMG_20221209_124441.jpg

Yamaha A-S700.JPG

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Helaas zonder resultaat. Die 2 uitgangen op de TV zijn normaal gezien toch analoge uitgangen!!!!

Ook zonder Chromecast en laptop aangesloten op TV krijg ik geen geluid uit de TV (3,5mm jack) ( PC audio en Headphone) via RCA > versterker> speakers."

 

Daar heb je gelijk in en je oplossing zou in principe moeten werken. Blijkbaar komt er geen actief signaal uit de 3,5-jack van de tv. Heb je al eens bij de instellingen op je televisie gekeken of je daar niet nog iets moet aanvinken? Bij sommige tv-modellen is dat wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle antwoord.

Deze morgen nogmaals in de instellingen van de TV gekeken maar ik zie nergens een optie waar je de PC audio of headphone zou moeten kunnen aanzetten.

Enige wat ik kan vermoeden is dat die uitgang aan de TV defect is.

 

Voor naar TV te kijken via de versterker en speakers gebruik ik de uitgang van de Digicoder van Telenet.

Voor naar films te kijken via de Chromecast heb ik momenteel (nog) geen oplossing.

 

Misschien is er toch nog een mogelijkheid via een andere weg???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt dan inderdaad dat de aansluiting op de tv niet werkt. Het is een omweg, maar heeft de Chromecast ook bluetooth, dan zou je met een bluetooth receiver misschien nog iets kunnen. Maar wat ik al zeg, dat is best een omweg.

 

Een andere optie is een scart-kabel met audio-out optie en deze aansluiten op je versterker. Sommige scart-pluggen hebben een kleine schakelaar voor oudio-uit.

Scart adapter - Allteq

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 21/12/2022 om 19:15, Captain Kirk zei:

Top. Ik hoop dat dit werkt en zo je kijkplezier vergroot. Ben benieuwd of dit je probleem op lost.

Scart adapter is aangekomen.

Helaas enkel geruis door de speakers.

In andere lijningang ( versterker) zelfde probleem.

 

Ik ga verder aan de slag via pin-out scart TV met stekkers, oude scartkabel en soldeerbout en hou je verder op de hoogte. Ligt misschien aan de adapter ondanks het een nieuwe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.