Ga naar inhoud

Reeks


Charles_65

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit al lang te broeden op een probleem dat ik niet opgelost krijg.

Ik zou graag een reeks maken tussen een begindatum en einddatum, zodat alle dagen weergegeven worden tussen die datums. Tot hier geen probleem. In de volgende rij staat weer een begin- en einddatum. Ook van deze datums wil ik alle dagen weergeven maar die moeten onder de vorige reeks starten, en daar wringt het schoentje, dat krijg ik niet klaar.

Kunnen jullie mij helpen a.u.b. zonder gebruik te maken van VB.

In bijlage het bestandje.

Tx,

Carl.

Reeks01.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan maar in geneste formules met steeds een ander aantal verschuivingen lijkt me dat niet evident.

hier een voorbeeld met vba

ik begrijp enkel niet goed als je schrijft dat je de datums tussen  uw begin- en einddatum wil weergeven maar in uw eigen voorbeeld staat de begindatum er ook bij. ik heb het dan ook maar zo gedaan, dat kan uiteraard aangepast worden.

Reeks01.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even uitleggen wat de totale bedoeling is. Ik ben iemand aan het helpen een Excel file te maken voor verhuur. In de bijlage op tabblad "Blad2" heb ik een voorstelling gemaakt. Er is een begindatum A2, einddatum B2, aantal nachten (Einddatum - Begindatum -1) C2, en de Huurprijs D2. Het is de bedoeling dat in de kolommen F1 t.e.m. AC1 het bedag (aantal nachten in jan/23 * huurprijs) in het juiste vak komt, voor februari in het van feb/23 enz. Dit om de berekeningen hoeveel de omzet bedraagt per maand. De moeilijkheid zit hem als er een verhuur over verschillende maanden gaat er problemen zijn met het aantal nachten (dus zeker geen dagen). 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!? Als jullie een makkelijkere oplossing hebben of indeling van het blad, feel free...

Reeks02.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.