Ga naar inhoud

laptop traag + loopt soms vast


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mijn ietwat oudere laptop heeft wat problemen: naast het feit dat hij vrij traag is, loopt hij soms enkele minuten vast.

Af en toe komt er ook een melding dat er fouten zijn gevonden op het station. Tegelijk Is er een windows update die continu mislukt ik denk al sinds november 2022 (foutcode 0x80073712).

 

Zou het kunnen dat ik malware heb? Of is mijn harde schijf op zijn einde?

Ik heb al veel dingen geprobeerd maar geen enkel verschil.

 

Mvg

Vinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

1. Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.

 

 

2. Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.

 

3.

  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding
     
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zoals jezelf al aangaf is het inderdaad de harde schijf die problemen heeft, zelf zou ik deze zo spoedig mogelijk vervangen. Je kan dan wellicht de huidige HDD nog klonen naar een SDD. Waarna we vervolgens kunnen kijken welke resterende problemen er nog zijn en of de error met Windows Update verholpen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

2. [url=https://www.imgdumper.nl/uploads9/641051edb44a6/641051edb0f85-dism_scan.png]https://www.imgdumper.nl/uploads9/641051edb44a6/641051edb0f85-dism_scan.png[/url]

 

3. https://gofile.io/d/Sm5HdT

 

Ik denk niet dat ik nog ga investeren in een ssd voor deze laptop (dan liever een donatie aan jullie 😉)

Kan ook nog wel een backup maken.

 

Mvg

Vinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstellen van bestanden en in dit geval ook sleutels in het register is eigenlijk nutteloos gezien de staat van de harde schijf. Binnen de korte keren zullen er weer nieuwe corrupties optreden. Een SSD kan je als deze laptop helemaal is afgeschreven gewoon hergebruiken, desnoods in een externe behuizing als extra opslag. Het is de niet een investering qua weggegooid geld zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, laten we eens kijken naar het eerste probleem. Voer daarvoor de volgende stappen uit.

 

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
    wusa /uninstall /KB:5017022
    
  • Indien de melding "De update KB5017022 is niet op deze computer geïnstalleerd." verschijnt, laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.