Ga naar inhoud

Vragen over Mesh-systeem (Deco - TP-Link)


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zit met 2 vragen over een mesh-systeem dat ik sinds kort heb geïnstalleerd (TP-Link Deco-X50 Mesh).

Ik heb er 3 geïnstalleerd, alle 3 via een PoE-switch verbonden aan internet.

 

1) Mss ligt het gewoon aan een onduidelijk gebruikte layout in de app, maar als ik de verbinding in de app zie (zie foto 1), dan is het precies alsof enkel de gang verbonden is met bekabeld internet. De woonkamer lijkt dan via WiFi met de gang verbonden te zijn en op zijn beurt lijkt de woonkamer via kabel met de keuken verbonden te zijn.

 

2) Ik heb een Synology NAS en als ik naar de online cliënts in mijn Deco-app kijk, dan zie ik data-trafiek (download) van de NAS (zie foto 2).

Ik vermoed dat dit data-verkeer is van mijn IP-camera naar de NAS waar de beelden worden opgeslagen.

Is er een mogelijkheid om in de Deco-app te zien vanwaar het data-verkeer vandaan komt?

 

 

Mvg,
Peter

Screenshot_20240116_210520_Deco.jpg

Screenshot_20240122_082340_Deco.jpg

aangepast door kweezie wabbit
Tekst zichtbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tekst in mijn bericht hierboven staat voor ongekende reden precies in het wit, waardoor het dus onleesbaar is (tenzij je het selecteert). Het werd geplaatst via smartphone.

In deze reactie hieronder mijn oorspronkelijke tekst (via pc nu):

 

Hallo,

ik zit met 2 vragen over een mesh-systeem dat ik sinds kort heb geïnstalleerd (TP-Link Deco-X50 Mesh).

Ik heb er 3 geïnstalleerd, alle 3 via een PoE-switch verbonden aan internet.

 

1) Mss ligt het gewoon aan een onduidelijk gebruikte layout in de app, maar als ik de verbinding in de app zie (zie foto 1), dan is het precies alsof enkel de gang verbonden is met bekabeld internet. De woonkamer lijkt dan via WiFi met de gang verbonden te zijn en op zijn beurt lijkt de woonkamer via kabel met de keuken verbonden te zijn.

 

2) Ik heb een Synology NAS en als ik naar de online cliënts in mijn Deco-app kijk, dan zie ik data-trafiek (download) van de NAS (zie foto 2).

Ik vermoed dat dit data-verkeer is van mijn IP-camera naar de NAS waar de beelden worden opgeslagen.

Is er een mogelijkheid om in de Deco-app te zien vanwaar het data-verkeer vandaan komt?

 

 
Mvg,
Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.