Ga naar inhoud

Geen geluid rear speakers bij 4.1 surroundset


johadroo

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een FPS 1500 surround system (4.1) van creative.

Mijn mobo is de P5Q van asus, met on-board soundcard van realtek HD audio.

Zit met een probleem waar ik mij enorm aan erger;

De rear speakers werken niet bij het afspelen van media, bij games, in windows,... MAAR ze doen het perfect bij realtek HD configuratiescherm (waar je ze afzonderlijk kan horen).

Heb al bijna alles geprobeerd; nieuwe drivers, 5.1 instellen waarbij ik audiouitgangen heb verwisseld, nieuwe media player, aparaatbeheer alles geprobeerd bij drivers,...

Ben er zo al een 2-tal dagen mee bezig, reviews gelezen etc., maar niemand blijkt het zelfde probleem te hebben.

Btw, op mijn vorige computer werkten die perfect zonder teveel te moeten prutsen.

Weten jullie soms een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De P5Q, is die volledig ondersteunend? Heb je geprobeerd ook de drivers van Creative te deinstalleren en dan die van de meegeleverde drivers van je pc te installeren?

Het lijkt mij dat als alle speakers apart aanwezig zijn, dat je geluidskaart het geluid niet als 4.1 erkent. Heb je ook een onboard kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.