Ga naar inhoud

Duitse voeding geeft sporadisch stroom + krakend geluid


Aanbevolen berichten

Dag lieve mensen,

Sinds een goede week ben ik in het bezit van een mooie laptop uit Duitsland. Ik begreep dat het niets uitmaakte dat de voeding Duits is omdat we hier dezelfde socket gebruiken. Toch heb ik de volgende problemen:

  • Adaptor voedt laptop niet goed: Als ik de stekker na 2 minuten in het stopcontact doe, dan geeft de laptop een indicatie dat ie aan het opladen is. Echter houdt hij er na 4 minuten mee op. Dan kan ik weer 2 minuten wachten voordat ik de stekker van de voeding in het stopcontact doe en voedt hij de laptop weer slechts met 4 minuten. Het schijnt wel langer op te laden wanneer hij helemaal uitstaat, tot wel 100% na een hele nacht aangesloten te zijn.

  • Als ik liedjes via mp3 afspeel of wanneer ik een spelletje speel (Crysis, etc) dan hoor ik van tijd tot tijd krakend geluid. Ook wanneer het geluid op een lagere volume staat. De geinstalleerde drivers corresponderen prima dus daar ligt het niet aan. Idle is de videokaart 60C en de cores 40-45C

Ik hoop dat ik met iemand hier eruit kan komen, anders zal ik het moeten terugsturen. Het gaat om een Toshiba Qosmio X300.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag lieve mensen,

Sinds een goede week ben ik in het bezit van een mooie laptop uit Duitsland. Ik begreep dat het niets uitmaakte dat de voeding Duits is omdat we hier dezelfde socket gebruiken. Toch heb ik de volgende problemen:

  • Adaptor voedt laptop niet goed: Als ik de stekker na 2 minuten in het stopcontact doe, dan geeft de laptop een indicatie dat ie aan het opladen is. Echter houdt hij er na 4 minuten mee op. Dan kan ik weer 2 minuten wachten voordat ik de stekker van de voeding in het stopcontact doe en voedt hij de laptop weer slechts met 4 minuten. Het schijnt wel langer op te laden wanneer hij helemaal uitstaat, tot wel 100% na een hele nacht aangesloten te zijn.

  • Als ik liedjes via mp3 afspeel of wanneer ik een spelletje speel (Crysis, etc) dan hoor ik van tijd tot tijd krakend geluid. Ook wanneer het geluid op een lagere volume staat. De geinstalleerde drivers corresponderen prima dus daar ligt het niet aan. Idle is de videokaart 60C en de cores 40-45C

Ik hoop dat ik met iemand hier eruit kan komen, anders zal ik het moeten terugsturen. Het gaat om een Toshiba Qosmio X300.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Ik raad je aan op jouw bios te updaten. Check de website van de fabrikant over hoe en wat hoe je dit moet doen. Want je moet hier heel voorzichtig mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen Tjoepke,

Bedankt voor je advies. Ik zat daar ook aan te denken, echter heb ik zoiets nog nooit gedaan. Wat ik van de website meekreeg ik dit:

Een BIOS UPDATE

Deze is voor mijn OS, 64 bit de juiste keuze. Jammer dat je het niet 'eventjes' kan uitpakken en installeren. Dit bracht me bij het volgende:

Een HOW TO UPDATE MY BIOS

Helaas is Engels niet een van mijn sterkste kanten en heb een groot verzoek te vragen door even met mij mee te denken wat ze hier precies vragen. ben geen computergenie en hoop hier ook van te leren als ik een helpende hand krijg aangeboden.

Alvast bedankt.

EDIT: Ik zal trachten de instructies te vertalen

1. Windows based BIOS update:

  1. Extract the zip file containing the BIOS upgrade to a temporary folder.
  2. Make sure that all open files are saved and all applications are closed.
  3. Execute the extracted *.exe file in the temporary folder. Follow the instructions on the screen.
  4. The BIOS update will be done automatically.
  5. After a few minutes the Notebook will restart automatically

  1. De zip file met de BIOS upgrade uitpakken in een tijdelijke folder. (Betekent dit dat ik gewoon een map op het bureaublad kan aanmaken?)
  2. Verzeker dat er geen bestanden open staan en sluit alle programma's
  3. Dubbelklik op de .exe file, gevonden in de tijdelijke folder. Volg de instructies op die volgen op je scherm
  4. Het updaten begint automatisch
  5. Na enkele minuten zal de laptop automatisch herstarten

EDIT2:

Het is geupdate, maar AC adapter voedt nog steeds de laptop niet zoals het moet. Snap er echt niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.