Ga naar inhoud

Webpagina als email verzenden


Aanbevolen berichten

Beste, voor de website die ik beheer maak ik nieuwsbrieven op. Deze zijn webpagina's die ik dan via explorer verzend via ( bestand - verzenden - pagina per email ). Dan krijg je in je mail mooi de volledige webpagina met alle werkende linken. Nu blijken er sommigen te zijn die de verzonden pagina's volledig uit mekaar gerukt ( afbeeldingen en teksten niet meer op hun plaats ) in hun email krijgen. Dit blijkt slechts bij sommigen te gebeuren. ??? Hoe komt dit en hoe kan dit voorkomen worden ??? grtz Phil55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt gewoon dat hun mail programma geen html ondersteunen of omdat ze dit hebben uitgeschakeld.

Je kan als alternatief jouw mail ook online plaatsen en dan typ je in de mail die je ga verzenden dit: "indien deze mail onleesbaar is ga dan naar ....(plaats link naar webpagina) "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar ik heb al rondgekeken bij de opties van outlook , in kan daar dadelijk niet vinden welke verandering er gemaakt moet worden in de instellingen.

Moet zeggen dat ik uw idee van "indien deze mail onleesbaar is ga dan naar ....(plaats link naar webpagina) " zeer goed vind.

Ik wil echter eerste proberen om de nieuwsbrief leesbaar te maken.

Nu heb ik ook gehoord dat mensen die de nieuwsbrief lezen via msn sommige of alle foto's niet kunnen zien.....

Hoe kan ik dat voorkomen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat jij de nieuwsbrief verzend via Outlook?

Kan je die net verzenden via de server?

Als je een dergelijk nieuwsbrief maakt :

  • Zorg er altijd voor dat je de plain-text versie meestuurt. Niet iedereen is blij met HTML.
  • Embed de benodigde afbeeldingen in de nieuwsbrief. Anders zullen mensen ze niet zien in hedendaagse clients. (vanwege spam)
  • Let heel goed op de grootte van de e-mail. Mensen opzadelen met 500KiB aan afbeeldingen is onacceptabel.
  • Webmailclients, zoals hotmail zijn bijzonder incapabel als het op HTML aankomt. Ze gooien zonder dat het vragen bepaalde zaken zomaar weg of veranderen dit als bijlage.
  • Zorg ervoor dat mensen zich kunnen uitschrijven. Dat ben je wettelijk verplicht

Zelf stuur ik dergelijke mails via de server en opgemaakt via php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjoepke, ik ben een reuze-leek wat dit allemaal betreft. Ik overloop eventjes mijn stappen.

Ik plaats mijn nieuwsbrief op het net ( bij mijn andere bestanden van de site ), open de pagina ( nieuwsbrief ) die ik wil versturen in explorer, klik op bestand dan verzenden en dan versturen als pagina. De grootte is 151 kb, dus niet zo groot.

Als je wil stuur ik er eentje naar u zodat je ziet wat ik mensen toestuur.

Heb uw initiële tip al uitgevoerd en eerst geplaatst : kunt u de mail niet lezen, klik hier.

Heb ook van in het begin de link naar uitschrijven geplaatst.

Zoals ik al zei heb ik totaal geen kaas gegeten van nieuwsbrieven.

Indien er een betere weg is wil ik die graag leren kennen.

grtz, Phil55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij doet is prima hoor.

Ik begrijp dat ik soms een Chinees praat.

Kijk het feit dat mensen sommige afbeeldingen niet kunnen zien, is omdat hun mail programma of de server waarop jouw verzonden mail aankomt dit ziet als Spam.

Daar kan jij helemaal niets aan doen. De enige optie dat je dan kan doen is mensen verwijzen naar jouw pagina op het Internet zoals je nu ook doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.