Ga naar inhoud

hoe ga ik van windows 10 naar de 11 met een niet ondersteund systeem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

(di t topic is een vervolg op https://www.pc-helpforum.be/topic/81737-microsoft-edge-updat-werkt-niet/page/3/#comment-621687)

Goed, we gaan van start.  (de vraag van flyby11 (11 :) ) is ondertussen opgelost: Flyby kan van een 10 naar een (verouderde)11 èn met de keuze

van clean install of behoud-van-instellingen - dit voor de nu- en latere volgers)

Eerst zou ik dit van je willen weten, Dijkrat:

a. wil je eerst een systeembackup - of niet?  

b. En waar kies je voor: bijwerken of clean install?  (bij bijwerken blijven dus je programma's en hun gegevens behouden)

- al heeft deze vraag niet direct belang, want tijdens de overgang naar de 11 krijg je gewoon deze vraag zelf duidelijk voorgeschoteld)

(en 'k ga je de weg tonen via Flyby, daar heb ik ondertussen (oa dank zij ' a little help of my friends (oa NoPro :) ) de oplossing en linken voor gevonden

maar begin er voorlopig niet aan, 'k geef je nog wat tips mee)

Geplaatst: (aangepast)

Ok, dan : hier gaan we

Uitgebreide video: https://www.youtube.com/watch?v=Yd3isXSBTUs
https://www.youtube.com/watch?v=57WQEd_HBB0

Uitleg:    link 1
              link 2

( er zijn2 belangrijke momenten in deze video, al de rest is theorie:  4.58 het downloaden van Flyby11  en 10.41 hoe je het iso-bestand kan downloaden (vanuit flyby!)

en Flyby uitvoeren)

Kort overzicht van wat gaat gebeuren:
    a.    Flyby downloaden, installeren en in gang zetten
    b.    Die geeft je eerst de kans de juiste iso binnen te halen (die heeft hij dadelijk nodig voor de installatie) - die iso is gròòt, dus dat binnenhalen duurt wel een tijdje, maar tot die binnen is,

kan jij je systeem gewoon blijven gebruiken
        Je kan kiezen om die via Microsoft (Site) binnen te halen of - en dit raad ik je aan - via deze optie: image.png.664ba110ed3e4455052fb438e9605a1a.png
    c.    Heb je die binnen (dit zal je verteld worden)
    d.    Dan moet je de verdere installatie manueel aanvatten (klikken op ‘verder gaan’ of zo iets - leg eerst echter al je overige Windowsprogramma’s stil !
    e.    De overgang wordt nu begonnen en af en toe doet Flyby je (normaal de juiste) voorstellen: vb welke windowsversie (64 of 32? - normaal kies je de 64), welke taalkeuze je

kan maken,... - zie hiervoor eventueel de linken hierboven)
    f.     Je kan ergens ook kiezen om nu reeds updates van Windows binnen te halen. Kies je Ja, dan duurt de installatie een pak langer, kies je voor Neen,

dan is ze vlugger gedaan en moet/kan je nadien de nodige updates nog binnenhalen - op een moment dat voor jou beter uitkomt.

Bij het uitvoeren:

Vooraf: heb je méér dan één schijf in je systeem: veiligheidshalve koppel je best de àndere schijven dan af zodat je alleen de schijf waarop je Windows moet komen, aangekoppeld hebt.

(dit omdat het wel eens fout gaat en Windows dan op een andere schijf gezet wordt dan je wil of - in een nog slechter geval: dat Windows op twéé schijven geïnstalleerd wordt.

Die laatste zal wel gewoon werken, maar je achteraf voor problemen zetten)

Kom je op zeker ogenblik bij het punt dat je dit commando moet ingeven:  .\SETUPPREP.EXE /PRODUCT SERVER  ! Let dan op het puntje aan het begin van het commando (dat 

is niet duidelijk aangegeven op die pagina en volgens veel fora werkt het ook zonder dat puntje, maar soms dus ook niet) 

2 belangrijke momenten in deze video, al de rest is theorie: 
    4.58    het downloaden van Flyby11
    10.41    hoe je het iso-bestand kan downloaden (vanuit flyby!) en Flyby uitvoeren 

Mijn eigen ervaring:

• 'k Had hem in gang gezet vanuit de uitgepakte zip van flyby - je hebt dan geen usb-stick meer nodig zoals vroeger want die iso wordt op je eigen systeem geplaatst
  • Hij stelt zelf enkele wijzigingen voor - normaal stelt hij de goede voor, maar controleer die toch wel - en hij gaat dan nogal snel de iso binnenhalen
  • Je krijgt op zeker ogenblik ook de keuze tussen 'clean install' of 'met behoud van instellingen,...) - daar maak jij voor jezelf de keuze.
  • Hij installeert de ‘server’upgrade - laat je niet afschrikken door de 'server' methode: die is hier ook voor een gewoon systeem geschikt
  • Na een half uur was de installatie reeds aan 75% - eens die begonnen was (2%, 3%,...) heb je er geen omkijken meer naar.

Succes !

aangepast door Passer
Geplaatst:

'k ben benieuwd.

Moest ik ergens onnauwkeurig geweest zijn, vraag dan maar even uitleg.

Zo dacht ik net nog: als hij met Flyby werkt, komt hij dat commando .\SETUPPREP.EXE / toch niet meer tegen?  (moet ik nog ff na gaan kijken)

Maar 'k heb het idee dat je voldoende van computer af weet om hiaten in mijn tekst zelf wel op te lossen...

'k Ben benieuwd :) 

Geplaatst:

Vergeet dat dan maar - da's van een andere methode van installeren.. Dank dat je het zegt, 'k pas het aan eenmaal jij bij bevestigd hebt dat je zònder bij de 11 geraakt bent!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.