Ga naar inhoud

Volgorde niet geblokkeerde cellen in beveiligd blad veranderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In november 2023 heb ik dit al eens gepost, maar misschien dat er ondertussen wel een oplossing mogelijk is.
Ik heb een excel met daarin een aantal niet geblokkeerde cellen. Dmv enter ga ik van de ene naar de ander cel. Standaard gaat excel van boven naar beneden, van links naar rechts.

Ik wil echter graag de volgorde aanpassen, ongeacht of er iets ingevuld is of niet.

Werken met een userform is in dit geval niet mogelijk. In bijlage een voorbeeldje, maar 'k heb het nodig in een ander bestand waarin ik niet zomaar een userform kan zetten.

Via VBA zou ik denken dat het mogelijk is. Via AI heel wat zaken geprobeerd, maar grote struikelpunt is dat er in cel D5 iets moet ingevuld worden om het te doen werken.

'k Heb geprobeerd om te werken met een conditie op cel D5, om te werken met namen, ... maar helaas geen succes. En op den duur beginnen gemini, copilot ... ook maar wat te fantaseren zonder echt een oplossing te geven.

Misschien dat iemand toch het licht ziet?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

probleem volgorde invoer.xlsm

Geplaatst:

Ik ben absoluut geen Excel goeroe dus ik kan je hiermee niet helpen.

Maar heb je dit wel eens geprobeerd in Calc van LibreOffice? Ik weet dat Calc soms net wat anders omgaat met functies en formules.

Geen idee, dus het is maar een suggestie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.