Ga naar inhoud

Lenovo automatisch herstel voorbereiden vast...

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn lenovo (legion) laptop met windows 10 is sinds gisteren 27.11.2025 niet meer op te starten. Hij geraakt in het lenovo opstartscherm met daaronder de tekst: "automatisch herstel voorbereiden". 

Ik geraak wel nog in BIOS om eventueel met een herstel-USB opnieuw op te starten maar via herstel-USB blijft die ook hangen. Of moet ik langer dan 2u wachten?

Dit probleem is er toevallig gekomen nadat ik eergisteren mijn laptop nog had gebruikt en ik er voor de zoveelste keer zag opkomen dat windows 10 stopt met support blablabla... ik weet het, maar ik kan mijn laptop blijkbaar om één of andere reden niet updaten naar de windows 11 omdat mijn systeem niet compatibel is. 

- Automatisch herstel voorbereiden -> blijft in dat opstart scherm hangen

- USB drive met W10 boot programma erop -> blijft ook hangen, of moet ik meer geduld hebben dan 2u?

- F2 of DEL duwen krijg ik gewoon zwart scherm met linksboven wit blokje, prompt menu achtig, maar ik kan er niets in typen helaas. Doet niets.

- In BIOS setup heb ik ook al secure boot op disabled gezet en ook intel platform trust technology op disabled gezet

- In principe moet er op de laptop niets van hersteld worden, die moet gewoon werken. Er staan geen belangrijke bestanden op. 

Kan iemand me helpen? Of enkele stappen voorstellen wat ik kan proberen? 

aangepast door Jee
Geplaatst:

Maak een opstartbare USB stick met de versie van Windows 10 er op die op de laptop staat. Meestal Home of Professional, via de site van Microsoft

Start hiermee de laptop op en boot van de stick. Doe vervolgens een schone installatie en dan werkt de laptop weer.

Geplaatst:

Nee, die herstel-USB doet het niet. Die blijft ook hangen. Ik heb er 2uur op gewacht en deed niets... Bleef gewoon hangen in dat opstart scherm...

Geplaatst:

Goh, dat weet je nooit zeker denk ik. Maar ik ga naar bios boot (blauw scherm) en ik selecteer dan de USB die ik via windows heb aangemaakt.

Misschien moet ik hem eens een nachtje laten doordoen?

Geplaatst:

Je hebt Secure Boot uitgezet in het BIOS/UEFI. Zet die weer eens terug aan.

Zet de USB stick eens als eerste opstart.

Hoe heb je de opstartbare USB stick gemaakt?

Geplaatst:

Ik heb die gemaakt op (uiteraard) een andere pc. Ik heb die gemaakt door via de windows site "MediaCreationTool_22H2.exe" te downloaden en zo mijn USB in te stellen.

Ik zorg dan dat ik in de BIOS setup geraak door met een tandenstoker op de reboot knop te drukken op mijn laptop, zo aan de zijkant. En daar kies ik dan normaal de Boot Setup en dan de USB.

Ik weet ook niet juist of ik 64 bits of 32 bits moet klaar maken op mijn USB. Ik heb gekozen voor 64bit. Ik kan het niet nazien op mijn laptop. 

Ik ben nu ook eens met 32 bits aan het proberen.

Laatste keer dat mijn laptop werktte gaf die iets weer van windows 10 ondersteuning, voor de zoveelste keer wel. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.