Ga naar inhoud

Kan niet aanmelden bij mijn Microsoft account?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik wil mijn laptop nog een tijdje op Windows10 houden en gebruik maken van de Extended Security Updates (ESU). Op mijn desktop ging het vanzelf, die vroeg er zelfs zelf naar.

Maar als ik op mijn laptop wil aanmelden bij mijn Microsoft account (ik gebruik nu een lokaal account) dan krijg ik de foutmelding: U hebt te vaak geprobeerd u aan te melden met een onjuist account of wachtwoord.

Toch ben ik op diezelfde laptop op het zelfde moment ingelogd bij mijn hotmail adres wat gekoppeld is aan mijn Microsoft account. Mijn wachtwoord is 100% juist.

Probeer ik het met de optie 'Gezicht, vingerafdruk, pincode of beveiligingssleutel' dan krijg ik de foutmelding 'Onbekende appararaatstatus (code: 1, 9, 0xc000000e).

Hoe kan ik dit opvangen?

Bedankt om me hiermee te willen helpen!

Groeten,

Ronny

Geplaatst:

Misschien nuttig te vermelden dat ik Windows 10 Education draai. Ik kreeg dit van de school waar ik als leerkracht werkte, maar ben intussen met pensioen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Geplaatst:

Als deze licentie via school is aangekocht en ingericht, dan bestaat er ook nog kans dat school ESU moet afnemen met deze volume-licentie, dus het is een lastige.

Geplaatst:

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken. School zal dan namelijk op deze Windows 10 licenties geen ESU hebben afgenomen. En waarschijnlijk ondertussen al over zijn naar Windows 11.

Er zijn natuurlijk wel diverse alternatieven, maar wellicht is hier nog wat op te verzinnen.

De aanmelding met het lokale account gaat wel gewoon goed?

Geplaatst:

Aanmelden met mijn lokale account is geen probleem, maar ik krijg wel regelmatig het bericht dat er wat mis is met mijn 'werk- of schoolaccount'.

Ik vrees er ook voor dat het niet gaat lukken...

Geplaatst:

Daar ben ik ook bang voor. 

Je kunt trachten te achterhalen of deze installatie oorspronkelijk een Education versie is of dat de oorspronkelijke activatiesleutel een Home of een Pro versie is.

Dan zou je namelijk een verse installatie kunnen doen en je huidige, in het BIOS opgeslagen, activatiesleutel kunnen gebruiken hiervoor.

Wat zie je als je een CMD-prompt opent en deze opdracht geeft? slmgr /dlv [Enter]

Geplaatst:

Dan krijg ik de info in bijlage.

Zou het anders niet mogelijk zijn om Windows terug te draaien? Toen ik de laptop nieuw kreeg stond er Windows 10 Home op en die is dan geüpgraded naar Education.

Naamloos.jpg

Geplaatst:

Precies, dat was mijn suggestie.

Je zou inderdaad een schone installatie met Windows 10 Home kunnen proberen.

Haal de productcode eens uit je register:

Toets: Win + R

Type: regedit [Enter]

Navigeer naar: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SoftwareProtectionPlatform (plak deze hele string in de navigatiebalk en toets Enter)

Vind aan de rechterzijde bij de waarde: BackupProductKeyDefault je productsleutel van 25 tekens.

Of heb je heel erg toevallig ook een Windows sticker (onder)op je laptop zitten met de code?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.