Ga naar inhoud

ntfs.sys fout en blauw scherm

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb regelmatig last van ntfs.sys en blauw scherm. ( Windows 10 )

Er worden op internet nogal wat verschillende oplossingen voor gegeven,en ik weet niet goed wat te proberen dus. Maar welke is volgen jullie de beste oplossing?

jive1 - Belgium

aangepast door Jive1
Geplaatst: (aangepast)

Meestal houdt deze fout verband met het installeren van nieuwe hardware (drivers), beschadigde sectoren op de SSD- of HDD-schijf of een ontbrekend of beschadigd systeembestand.

Om dit probleem op te lossen, volg je deze stappen:

Start de Opdrachtprompt als Administrator en voer de volgende opdracht in, die schijffouten zal oplossen:

-chkdsk C: / f / r

Voer daarna de onderstaande opdrachten op hun beurt in om systeembestanden te repareren:

-sfc / scannow

-DISM / ONLINE / CLEANUP-IMAGE / RESTOREHEALTH

aangepast door DCA
verduidelijkte tekst
Geplaatst:

Ziezo, opdrachten uitgevoerd.

GISM-log in  bijlage

Ik ga nu gewoon verderwerken, en zal u eventueel  kontakteren als er nog een fout optreedt, INdien geen fout nog optreedt, zie je mij niet meer.

Bedankt voor de hulp.

Jive1 - Belgium

dism.log

Geplaatst:

Jammer genoeg!

Maar na een kwartiertje trad de fout al terug op.
Wat doe ik nu best, de hele procedure herhalen, of heeft u betere gedachten.

Groeten

Jiv1 - Belgium

Geplaatst:

Geen meldingen gezien na het uitvoeren van de gegeven opdrachten. Ook geen nieuwe hardware bijgeplaatst op mijn computer.

En ik moet zeggen dat de out ondertussen al een tweede maal heeft opgetreden. Telkens wordt dat wel automatisch hersteld, de pc sluit en na zowat 10...20 minuten start die vanzelf wel terug op, maar dus, de fout blijft optreden...

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Dan zit er niet veel anders op als een herinstallatie van Windows. Dan worden de eventuele slechte sectoren op de disk overgeslagen en heb je als het goed is geen last meer van deze foutmelding.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.