Ga naar inhoud

[OPGELOST] stuurprogramma


candise

Aanbevolen berichten

Ik ben op het forum van HP tegengekomen dat je ook kan proberen om de drivers de XP-compatibiliteit te geven. Maar of dit echt werkt weet ik toch niet.

ik weet het ook niet, ik heb wel al gemerkt dat je sommige spellen die specifiek voor xp op vista kan afspelen maar dat sommige je pc doen tilt slaan , dus heb er ook geen idee van wat ik moet doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij HP zal je geen driver vinden voor Vista.

Maar er is nog een mogelijkheid.

Ik zie dat u ATI Mobility Radeon 9600 videokaart hebt.

Deze kan je downloaden op deze adres:

Graphics Drivers & Software

Voor de andere hardware kan je beter dit eerst downloaden en een log hier plaatsen.

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Maar je moet bedenken dat de laptop niet gemaakt is voor Vista wegens teweinig geheugen.

Meer informatie vindt je hier:

HP Compaq nc6000 - Reviews, specificaties en prijzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij HP zal je geen driver vinden voor Vista.

Maar er is nog een mogelijkheid.

Ik zie dat u ATI Mobility Radeon 9600 videokaart hebt.

Deze kan je downloaden op deze adres:

Graphics Drivers & Software

Voor de andere hardware kan je beter dit eerst downloaden en een log hier plaatsen.

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Maar je moet bedenken dat de laptop niet gemaakt is voor Vista wegens teweinig geheugen.

Meer informatie vindt je hier:

HP Compaq nc6000 - Reviews, specificaties en prijzen

thankz, zal keer proberen, die laptop is zowieso niet om veel te doen, is laptop van mijn vriend, denk dat het hoogstens is om wat te surfen, en om mail te versturen af en toe, dat zou toch moeten lukken hé ? heb juist keer gekeken, als ik selecteer vista 32 wat moet ik dan vervolgens selcteren ? in kolom ernaast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32-bit

Mobility Radeon

Mobility Radeon 9600

Maar je hebt pech.

Geen Vista ondersteuning voor uw driver.

Lees dit:

737-26978: Windows Vista Drivers for Mobility Radeon Products

maar ja, kan geen kwaad om dat toch eerst keer te proberen zeker voor ik alles er weer afsmijt ? en wat als ik volledig systeemherstel doe, zou xp daar dan weer opstaan, als ik terug naar fabrieksinstellingen ga of is het van eens eraf altijd eraf ? van mijn laptop had ik voorbeeld programma's zoals norton en andere eraf gedaan , volledige uninstall en na fabrieksherstel te doen stond dat er allemaal weer op ... omdat ik momenteel geen opstartcd heb van xp ... zou er eventueel wel aan geraken hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vista een systeemherstel doen naar xp.

Zou me verbazen.

Recovery of wat u noemt fabriekinstellingen zet uiteraard alles terug.

Programma die je dan niet nodig hebt kan je altijd verwijderen.

Opgelet: XP instellingen.

Maar als je volledig op eigen manier met cd van XP wilt installeren dient u wel eerst iets doen.

Download My drivers 3.31

Download My Drivers, My Drivers 3.31 Download

Start de programma en kies Register Later

Kies manage system device

Kies Collect all

Nu ga die zoeken.

Als die klaar is moet je alles wat je in de vak ziet selecteren.

Kies nu bovenaan op backup

Kies voor back-up selected to exe installer.

Kies dan waar je wilt opslaan.

Nu gaat de programma alle drivers een voor een met naam en type maken.

Je krijgt regelmatig een venster en klik op OK

Hou rekening mee dat het wel 30 minuten kan duren eer het klaar is.

Het voordeel ervan is dat u alle drivers apart hebt.

Maakt een back-up naar externe usbstick of wat ook.

Nu kan je XP instaleren.

XP zal wel drivers vinden maar als die niet vindt kan je die nu zal bijvoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel betekend dat je Windows Vista die u op dit moment hebt kan terug zetten zoals die was een dag terug tot zelfs paar dagen terug.

Je kan zo ver ik weet niet van Windows Vista naar XP toestand zetten.

Fabrieksinstellingen die u noemt zou iets kunnen zijn dat je een programma hebt op uw laptop om uw back-up van windows en instellingen terug te zetten. Meestal staat die op schijf d:\

Maar meestal hebt je ook recovery cd.

In dit geval steek je uw recovery cd in de cdrom en alles wordt terug gezet inclusief partitie, windows, hardware instellingen. Dit gaat tamelijk snel.

CD van XP betekend dat je Windows kan installeren op uw laptop.

Windows zal ook proberen om uw hardware te herkennen. Maar dat gaat niet altijd.

Dan moet je hardware dus drivers handmatig toevoegen.

Maar dat wilt niet zeggen dat je zomaar een cd van XP kan insteken en haast niks moet van aantrekken. Dit hang van Merk tot Merk af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar weet er echt niemand hoe ik kan een hp compaq nc6000 kan naar fabrieksinstellingen doen ? ik ben al hele tijd aan het googlen, maar kan niets specifieks vinden voor die hp , voor andere hp's heb ik wel dingen gevonden over vb zachte reset en harde reset, zou willen harde reset doen met deze hp maar weet niet hoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.