Ga naar inhoud

Best Buy Guide juli


Aanbevolen berichten

Voor juli komt er natuurlijk ook weer een best buy guide aan!

er staan een hoop interessante dingen te gebeuren lijkt het wel in hardware wereld.. dit word weer een interessante BBG!

iedereen mag meehelpen aan de BBG, we waarderen je input dan ook!

laat maar komen die ideen!

systemen worden

budget €300

home €500

game €1200

nog onbekend ander systeem €?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beetje over het budget maar kzal ze toch geven :)

=1&product[210544]=1&product[196104]=1&product[205720]=2&product[76971]=2&product[198869]=1&product[42465]=1&product[195976]=1"]Azerty Hardware

SSD: veel vlugger dan reguliere hd's, wel heel duur voor het aantal Gb je maar hebt.

en ook meer geheugen dan aaron zijn pc wat resulteert in een vluggere computer.

Voor de rest quasi hetzelfde. En als je niet genoeg opslag hebt bij mijn pc gebruik je toch gewoon je oude 500 Gb hd's :D (die trouwens ergens rond de 50 euro kosten zeker nu of 1 Tb voor 81,xx euro zoals bij aaron.) maar dan zit ik flink over het budget :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi systeem!

Maar ik vind 8GB echt zwaar overdreven!

En het is maar CL9 op 1333Mhz das niet veel voor een Phenom hoor!

Kan je beter richting CL7 gaan maar voor minder.

Er is echt geen enkel gamesysteem dat 8GB vol krijgt, daar hebben ze op Tom's hardware nog onderzoek naar gedaan!

En die SSD vind ik ook niet echt passen, simpelweg omdat je het niet nodig hebt!

En het is de bedoeling om een volledig systeem te hebben en met 60GB zit dat al héél snel vol.

Als je een snelle 1TB schijf neemt ben je zeker zo goed af denk ik

Maar toch bedankt voor de moeite!

We zien wel wat we ermee doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi systeem!

Maar ik vind 8GB echt zwaar overdreven!

En het is maar CL9 op 1333Mhz das niet veel voor een Phenom hoor!

Kan je beter richting CL7 gaan maar voor minder.

Er is echt geen enkel gamesysteem dat 8GB vol krijgt, daar hebben ze op Tom's hardware nog onderzoek naar gedaan!

En die SSD vind ik ook niet echt passen, simpelweg omdat je het niet nodig hebt!

En het is de bedoeling om een volledig systeem te hebben en met 60GB zit dat al héél snel vol.

Als je een snelle 1TB schijf neemt ben je zeker zo goed af denk ik

Maar toch bedankt voor de moeite!

We zien wel wat we ermee doen :D

Ik kan jou mening wel vinden qua geheugen, beter cl7 nemen en mss maar 4Gb of 6Gb. Maar voor net dat tikkeltje meer performance zou ik de SSD toch houden. En dan eerder een 1 Tb schijf erbij stoppen omdat je normaal gezien 60 Gb (ssd) niet volkrijgt met enkel programma's of spelletjes, indien wel dan zet je gewoon je meest gebruikte programma's op de SSD en de rest op je 1 Tb schijf samen met al je media (muziek, films, ...).

Op mijn laptop (enigste dat ik momenteel heb) heb ik maar 80 Gb schijf, is meer als voldoende als je weet dat ik 1Tb heb op externe schijven.

Nu de keuze is aan jullie, ik hou me nog maar een maand of iets meer bezig met verschillende reviews te lezen en kennis op te doen, dus wss hebben jullie beiden meer ervaring op dat vlak en leer ik nog steeds bij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6GB geheugen kan je best ook niet nemen (ik wil je niet afkraken hoor!) want dan draait het in dual channel en dat gaat beter, want dan heb je dubbele bandbreedte.

SSD's zijn inderdaad snel, héél snel maar nog bijlange niet de moeite waard voor een gewoon game systeem.

Als je er een SSD indoet moet je er ook nog een 1TB schijf ofzo bij doen.

Anders ga je over je budget....

Neem bijvoorbeeld een Western Digital Black 640GB dat is snel en veel opslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd 4 Gb is beter dan 6 Gb. Maar als je dan zo'n core i7 ofzo neemt kan het dan weer dat je beter af bent met triple channel dinge. Achja waar stopt het hé :D

Vanuit mijn perspectief kan het soms zijn dat ik bepaalde game-clients verschillende keren open en dat dan redelijk wat geheugen inneemt daarom dat ik meer geheugen zou nemen. Maar de standaard is inderdaad zo'n 4 Gb geheugen dual channel (6 Gb voor triple channel).

En idd die SSD er beter uitlaten omdat het voor het moment redelijk duur is en je zonder een beter compleet systeem kan samen stellen. Ikzelf zou een SSD nemen met een Grote HD omdat voor mij 80 euro ofzo niet veel uitmaakt op een systeem van 1300. Voor anderen dan weer wel dus best niet over de 1300 gaan. Ook aangezien een BBG meestal voor mensen met "minder" hardware kennis gemaakt wordt en de mensen gewoon een systeem willen om te gamen voor 1300 euro.

Begin juli of midden juli koop ek zelf ook een nieuw gamesysteem. Zal zeker nog eens binnenspringen voor eventuele commentaar enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.