Ga naar inhoud

[OPGELOST] bestanden delen tussen twee laptops


Aanbevolen berichten

heb onderdussen alles eens nagekeken qua gedeelde mappen enzo, en alles werkt. Ik kan van op de xp aan de bestanden van de vista, muziek beluisteren die op de vista staat en andersom. dit is wat 'k nodig had.

ik vermoed dus dat de modem-router goed ingesteld is.

nogmaals bedankt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan.

Zie je daar zoals laninstellingen, mac-adress, dhcp enz.

Zo ja,

Sluit browser

Kan je een screen hier uploaden van uw router zodat ik zie wat er staat, want niet alle router is hetzelfde maar de hoofdzaak wel.

Dan moet je voorbereiden.

Bij ieder laptop of computer

Start

Uitvoeren

typ cmd (je ziet zwarte scherm)

Typ achter> ipconfig /all

Je moet nu een beetje scrollen naar draadloos of wireless verbindingen

Daar ziet je u Fysiek adres zoals 00 D1 52 dk 35 00

Schrijf dat op van alle computer / laptop.

Indien bepaalde computer / laptop met kabel is verbonden dan moet je de fysieke adres van Lan-verbinding nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was iets tussen gekomen maar nu kan ik u helpen.

In de bijlage staat duidelijk instructie hoe je moet doen.

Bij wpa moet je zelf weten.

wpa is beter maar ook trager.

Bovenop zou ik bij firewall ook de mac-adressen toevoegen.

Dat is wel erg veilig.

Nu kan niet iemand zomaar bij u thuis een laptop plaatsen en direct op internet of uw bestanden lezen. Daarvoor heeft die u toestemming nodig.

Als dan een vertrouwbaar iemand is kan je zijn mac-adress toevoegen en de volgende keer kan hij wel op internet. Maar houd het echt veilig. Geef niet zomaar aan iemand toestemming.

In bijlage router is anders dan van u maar de principe is hezelfde.

CPWBS154.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

kon zelf toch ook pas nu komen kijken hier. 'n maat van mij is dit weekend neergeschoten en m'n gedachten waren 'r toch niet bij.

thx voor de hulp. zal nu wel verder lukken. 'n maat van mij kent het programma van de firewall en gaat helpen met die in te stellen.

groeten

Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.