Ga naar inhoud

problemen met ati radeon 9500 pro


Yannick

Aanbevolen berichten

via live support help kreeg ik van batelje de volgende vraag binnen.

mijn computer geeft geen beeld meer via de grafische kaart.

dit is de betreffende kaart, het is een ati radeon 9500 pro.

als de kaart in het slot zit steekt het meest rechtse stukje van de kaar naast het slot.

de koeler werkt nog wel dus de kaart krijgt wel stroom, en de dag ervoor deed de kaart het ook normaal.

we hebben het een en het ander overlegd en er is geen zekerheid uitgekomen dat de kaart kapot is omdat er geen andere computer was waar het in getest kon worden, en of het aan het moederboard zelf kon liggen.

als er mensen zijn die weten of er iets aan gedaan kan worden of om met zekerheid vast te stellen dat het een kapotte grafische kaart is laat het dan even weten.

groeten

yannick, namens

batelje

Link naar reactie
Delen op andere sites

met het meest rechtse stukje, bedoel je dat haakje?

dat speelt geen rol met je beeld, die haakjes zijn gekomen met nieuwe moederborden om die grafische kaarten in zo'n apart slotje zeker vast te steken..., als al de andere connectoren normaal in je pc zitten, moet je daar de oorzaak van je probleem niet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd ik vermoed ook een defect.

Het kan idd dat het een paar keer mooi heeft gewerkt maar door voorbeeld overhitting kan het een ganse tijd niet meer doen

ik raad je dus aan een nieuwe aan te kopen. Niet zo duur.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd ik vermoed ook een defect.

Het kan idd dat het een paar keer mooi heeft gewerkt maar door voorbeeld overhitting kan het een ganse tijd niet meer doen

ik raad je dus aan een nieuwe aan te kopen. Niet zo duur.

karel

hueh, een 9500pro zul je niet zo snel meer vinden hoor en een goede AGP kaart kost al snel wat geld dei zijn namelijk duurder dan PCI-e omdat dat er volledig uitgaat, voor een X1950pro betaal je al snel 200 euro;), maar de low end kaartjes zijn niet zo duur, dat valt goed mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

ik denk ook dat de kaart defect is. zit er nog garantie op ? anders misschien kostenloos een vergelijkbare nieuwe als hij nog in de garantie zit.

wel jammer dat je hem niet in andere pc kan uitproberen dan weet je het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel jammer dat je hem niet in andere pc kan uitproberen dan weet je het zeker.

als je naar een goede pc-winkel gaat die een beetje klantenvriendelijk gericht is, zullen zij wel snel even je graka testen voor je, zonder bijkomende aankoop verplichtingen. Dit is allesinds zo bij mijn winkel (even half reclame) bij level computers in Gistel city.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.