Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hoe installeren ? (BIOS)


Aanbevolen berichten

Je moet die "Boot priority" aanpassen.

Bij het opstarten moet je direct op Del of F2 klikken.

Hangt er vanaf ...

Dan moet je iets zoeken van Boot ofzoiets en dan Boot Priority ofzo...

Bij Award Biosen staat dat onder Advance Features, bij biossen van Asus is staat het onder het tabje boot.(meestal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

maar op de PC is nog GEEN besturingssysteem geinstalleerd, (heb hem zelf samengesteld) En bij het opstarten, bedoel je dan als hij gewoon aanstaat ?

(hij zal toch niets loaden zonder OS zekers ?) En dan kan ik gewoon in het BIOS?

Hoe geraak ik daar veilig uit ?

Is het verstandig om dit te laten doen door AZERTY.nl ? (Weeral dertig euro bij, dus dat zie ik eigenlijk toch niet helemaal zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het BIOS is gewoon een apart gedeelte met een speciale chip op het moederbord.

Dat heeft niks met os'en ofzo te maken ;-)

Je drukt dus op de powerknop van je pc, en dan direct op del beginnen te drukken.

Dan kom je in het BIOS.

Ken je geen vrienden die dat even snel willen doen?

Het is echt niet moeilijk ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb m'n Pc wel nog niet, maar is een 790X van AMD.

---------- Bericht toegevoegd om 17:14 ---------- Vorig bericht was om 17:12 ----------

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord - ATX - AMD 790X - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de manual gezocht van dat moederbord.

Het is weeral zo'n typisch Gigabyte bios (positief bedoelt!) en daarbij is het heel gemakkelijk!

Direct als je je computer opstart, ga je op Delete drukken.

Dan kom je dus in het BIOS, en dan ga je naar Advanced BIOS Features en zet je bij First Boot Priority je DVD-brander/lezer en bij Second je hardeschijf.

Of wat makkelijker is, je zet je pc aan, je doet je dvd-brander open(kan even duren eer die open wilt) dan herstart je gewoonweg even, en dan begin je op F12 te drukken.

Dan krijg je simpelweg een boot menu, daar selecteer je je DVD-lezer en dan start die daarvan.

Vista installeren is heel makkelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!, maar ik heb wel 2 dvd lezers/branders..... Verandert er dan iets ?

DAn moet je alleen de juiste selecteren.

Meestal staat er het merk of type in de lijst.

Zijn het twee verschillende of twee dezelfde?

Gewoon proberen welke opstart en welke niet.

Je steekt je cd dus gewoon in de bovenste en dan krijg je twee opties in het boot menu één van die twee is de juiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.