Ga naar inhoud

Verwijderde bestanden terughalen


denTony

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Gisteren wilde ik een nieuwe game op mijn pc installeren maar ik had hiervoor te weinig plaats op die partitie. Omdat het programma'tje om dit te doen van windows vaak moeilijk werkt heb ik hiervoor eens een ander programma een tijdje geleden.

Ik had dus 100 gb vrijgemaakt van een andere partitie waar toch niks op stond om die dan toe te voegen aan mijn windows 7 partitie (ik werk met die beta en heb vista nog op een andere partitie staan)

Maar via dat programma heb ik per ongeluk (achteraf pas ontdekt) in plaats van mijn windows 7 partitie te vergroten heb ik die volledig verkleind tot 0 gb (moet je echt slim voor zijn :s)

Toen dat gebeurd was begon heel mijn pc te flippen want mijn standaard besturingssysteem was opeens verwijderd door dat programma, ook mijn herstelpunten (ik had nog eentje vlak voordien gemaakt) is weg en ik kon alleen nog de cd van windows 7 erin steken en die herinstalleren. Toen ik dat gedaan had kon ik terug op mijn windows 7 en vista.

Maar nu is het zo dat al mijn bestanden die op de partitie mijn windows 7 stonden weg zijn en ik die niet meer ergens anders heb.

Is er iemand die een goed (ik heb er hier al zelf 2 geprobeerd die niet echt goed werken) programma weet om verwijderde bestanden terug te halen? Of is dit ook nog op een andere manier mogelijk?

Ik heb hier eentje gevonden die wel zogoed als alles vind maar alles staat enorm slecht geclasseerd en alles heeft zo'n naam zoals folder000001, folder000002, geen beginnen aan dus...

Alvast bedankt,

Anthony

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat je de partities hebt veranderd, en dat je windows 7 opnieuw hebt geintalleerd.

door de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken heb je een hele hoop data overschreven en onklaar gemaakt. daarna heb je windows 7 geinstalleerd, waardoor terug een hele hoop data overschreven werd (12 GB; de installatiegrootte van win7)

dus nu moet je al veel geluk hebben om nog wat gegevens van de schijf te kunnen terughalen...

mat dat programmaatje is dat ongeveer gelukt, maar omdat hij de bestandsnamen en mapnamen van de verwijderde bestanden niet meer kan lezen geeft hij er een reeksnaam aan (folder000001, folder000002,etc) het is natuurlijk niet uitgesloten dat ook de bestanden die hij heeft kunnen terughalen geen fouten kunnen bevatten.

en geinstalleerde programma's onder windows 7 ben je zowiezo kwijt aangezien het register ook opnieuw is geinstalleerd (het register= oa de plaats waarin windows opslaat waar een programma opgeslaan is en wat ermee moet gebeuren, etc.)

je mag al van geluk spreken dat het programma nog iets heeft kunnen vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat je de partities hebt veranderd, en dat je windows 7 opnieuw hebt geintalleerd.

door de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken heb je een hele hoop data overschreven en onklaar gemaakt. daarna heb je windows 7 geinstalleerd, waardoor terug een hele hoop data overschreven werd (12 GB; de installatiegrootte van win7)

dus nu moet je al veel geluk hebben om nog wat gegevens van de schijf te kunnen terughalen...

mat dat programmaatje is dat ongeveer gelukt, maar omdat hij de bestandsnamen en mapnamen van de verwijderde bestanden niet meer kan lezen geeft hij er een reeksnaam aan (folder000001, folder000002,etc) het is natuurlijk niet uitgesloten dat ook de bestanden die hij heeft kunnen terughalen geen fouten kunnen bevatten.

en geinstalleerde programma's onder windows 7 ben je zowiezo kwijt aangezien het register ook opnieuw is geinstalleerd (het register= oa de plaats waarin windows opslaat waar een programma opgeslaan is en wat ermee moet gebeuren, etc.)

je mag al van geluk spreken dat het programma nog iets heeft kunnen vinden...

Ja, van die windows 7 erover zetten kon ik niet anders, het was dat of niks want hij wilde niet starten op een andere manier...

En inderdaad, ik mag blij zijn dat dat programma iets vind maar als hij 65000 files vind en dat allemaal nog eens onderverdeeld is in mappen met namen zoals folder00001 en folder00002 enzovoort is daar geen beginnen aan.

Ik denk dat de kans klein is dat ik nog een beter programma vind die ik kan terug vinden want ja, hij is geformatteerd en niet gewoon verwijdert.

Maar daarom ook hier mijn post op het forum, je weet nooit dat er iets speciaals bestaat ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.