Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe Fans en Voeding


Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heb ik een tweedehands HTPC gekocht. Het systeem is echter nogal luidruchtig waardoor ik van plan ben de origenele case-fans en de voeding te veranderen. Mijn vraag is hierbij of de onderdelen compatibel zijn met mijn hardware (aansluitingen en zo?) en wat belangrijk is om op te letten bij dit soort veranderingen. Vooralleer ik tot een aankoop over ga had ik toch eerst graag de mening gehad van mensen die hier wat meer over weten.

Mijn PC:

Behuizing: Antec Silverstone LC10B-M

Moederbord: Asus K8V SE Deluxe

CPU: AMD sempron 3100+

RAM: 2 x Kingston 512mb DDR memory 400mhz

HDD: 160GB IDE schijf Maxtor

Hier komt normaal nog een SATAII schijf bij van 1TB (Samsung SpinPoint F2EG)

IR/FVD-Module: Imon USB aangesloten op moederbord

DVD station: onbekend

Grafische Kaart (agp): Ati Radeon 9250

W-Lan (PCI): Asus?

TV-Kaart(PCI): Hauppage PVR 150MCE

OS: Windows Media Center Edition 2005

Mijn eventuele nieuwe hardware:

Fans (In de Case Zitten 3 fans, 2x 60mm en 1x 92mm)

Silenx IXP-34-08 8DBA/10CMF (x2)

SilenX Corporation - iXtrema Pro Fans

Silenx IXP-64-09 9DBA/24CMF (x1)

SilenX Corporation - iXtrema Pro Fans

Voor de voeding dacht ik aan deze:

Straight Power 350W (E6) - leise und effiziente Netzteile - be quiet! Dark Power PRO & Straight Power

De kast is redelijk groot, maar aangezien ik zou willen gaan voor een zo laag mogelijk geluid ben ik bang dat het er toch eens te heet zou kunnen worden (kan dit persoonlijk moeilijk inschatten), en kunnen deze 3 fans bijvoorbeeld op de deze voeding worden aangesloten?

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Je kan 3 fan's op je voeding aansluiten persoonlijk denk ik dat de koeler van de amd cpu het meest geluid maakt deze kan je het best vervangen samen met de fans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het vervangen van de fan in de voeding verder een ingreep die aan te raden valt?

Het is niet moeilijk ofzo maar je verliest wel garantie.

En je voeding is toch wel iets waarmee je voorzichtig moet omgaan, je wilt niet dat heel je pc word opgeblazen omdat je voeding kapot is.

Fan vervangen is niet moeilijk, alleen heb je soms maar een 2-pin connector op je voeding terwijl je fan een 3-pin heeft.

Even solderen dus, maar dan draait je fan maar op +-7V.

Ook moet je goed kijken dat de fan zeker niet minder lucht verplaats dan diegene die al in de voeding zat. Om eventuele overhitting te voorkomen.

Processor koeler vervangen is zeker een goede stap zoals Darkness al aan geeft.

Ik zou ook geen SilenX fans kopen, eerder Yate Loons die zijn even duur/goedkoop maar zijn wel van betere kwaliteit en die zijn tenminste stil.

Yate Loon maakt fans voor Nexus, dus daarmee zit het wel goed.

Ik denk dat je grafische kaart passief gekoeld is? Dus zonder dat er een fan opzit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm die fans zit ik een beetje vast met het aanbod van de website (azerty.nl) waar ik de onderdelen zou willen bestellen. die Silenx fans lijken we wel erg stil 8dba voor die 60mm en 9dba voor die 92mm fan. Of kun je niet voortgaan op die cijfers?.

Mijn huidige fans produceren op papier 23 dba en ik ben het nagegaan, je hoort ze nog altijd heel erg goed, dus wil ik die fans zeker stiller

Eventueel nog andere goede merken of tips voor casefans?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.