Ga naar inhoud

koelers


Aanbevolen berichten

alles is besteld en onderweg maar denk ik er ineens aan dat ik ook case fans moet hebben

mss iemand enig idee welke ik moet hebben

ze moeten 120mm groot zijn

zowel horizontaal als vertikaal kunnen geplaatst worden ( dus dubbele kogellager of twisters)

en liefst ook controleerbaar via moederbord of controler

thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT:Yannick was me voor xD

Meestal zitten er bij een kast al wat fans bijgeleverd.

Maar die zijn niet zo stil of goed, daarom is het wel aan te raden om wat fans te bestellen.

Ik zou sowieso niet voor 80mm of 92mm gaan, zoals je zelf al aangeeft.

Hier (op Hardware.info) staan maar liefst 122 verschillende fans getest, de meeste zijn 120mm maar sommige zijn 80mm of 92 of 140...

Als je je fan wilt besturen via het moederbord kan je best een PWM fan kopen. Eentje met 4 pinnen, maar past dat op je moederbord?

Als dat zo is kan je best een Noiseblocker MF12-P 120mm of Nexus Real Silent Casefan.

Of eentje die zichzelf aanstuurt is de Enermax Everest 120mm...

Deze zijn wel allemaal heel duur vind ik, 12 euro tot 20 euro voor een fan vind ik veel.

Daarom koop ik Yate Loon's die kosten 2-3 euro en zijn echt stil! En die worden heel veel gebruikt voor waterkoeling. Ze kunnen zich goed meten met de duurdere Noctua's.

Hier staat een vergelijkingstest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.