Ga naar inhoud

gegevens van desktop op laptop overzetten


alinne

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik bezit een desktop Windows XP en werk met Belgacom ADSL GO

Wireless (Siemens)

Nu zou ik alle Outlook express gegevens (mails, adressen enz) willen

overzettten op deze laptop - Windows Vista

Hoe doe ik dit aub?

Met dank

Jacqueline :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb gedaan als ik van laptop naar pc ben overgestapt (zelfde werkwijze dus) is het volgende (je kan het ook met een stick doen maar dat is minder makkelijk en duurt wat langer vind ik):

- je gaat in je emailprogramma naar "Extra" "Accounts", klik op de emailaccount die je gebruikt. Daar zie je een vinkje staan normaal bij "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie". Deze vink je uit.

- Je stelt deze gegevens die je daar zag in bij de andere pc waar ze moeten opstaan met het vinkje aangevinkt dan.

- Daarna verzend je de mails die je wil overzetten in bijlage in een bericht naar de andere pc (best wel niet alles in 1 keer, kwestie van grootte van bestanden). Dan komt dit bericht binnen bij de andere pc en sleep je die bestanden naar de map waar je ze wil hebben in het mailprogramma.

Voor de adresboek is een andere manier (volgens mij is dit een simpelere manier dan dat ik gebruikt heb) nl in je mail: Bestand -> Exporteren -> Contactpersonen/Adresboek (of iets dergelijks). Hij maakt dan bestanden aan in een door jouw gekozen map. Deze verzend je zoals bovenstaand en bewaar je op die computer. Daarna importeer je deze contactpersonen.

Moest deze methode niet werken is hier de methode van mij:

Ga naar Start -> Bureau-accessoiries -> Adresboek (zou daar ergens moeten staan). Klik op "Help", "Info". Als het goed is zou je daar een heel adres moeten zien verschijnen met .wab op het einde. Dat bestand moet je gaan verzenden als bijlage in de mail en bewaren op de computer. Dan in je emailprogramma "Bestand" "Importeren" "Windows Contactpersonen". De rest wijst zijn eigen uit.

Hopelijk is dit niet te ingewikkeld want dit was in elk geval niet de bedoeling.

Met vriendelijke groeten

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.