Ga naar inhoud

Hardware algemeen


motortje

Aanbevolen berichten

:cool: Hallo,

Sinds een poosje krijg ik een krakend geluid uit mijn pc boxen.Alsof ze te zwaar belast zijn. Dit als ik muziek van de harde schijf afspeel of audio cd´s (origineel en niet origineel).Zeer storend!Als ik dvd´s afspeel of spelletjes speel is het geluid wel helder, dus ik denk dat de boxen zelf ok zijn.

Ik heb de drivers opnieuw geìnstalleerd, en ook de Mediaplayer 10.Instellingen

in de Playback Control staan volgens mij goed.

Dell pc met Windows XP, geluidskaart Creative Soundblaster Live 24-bit.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Alvast bedankt.:thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel je zegd dat je een apparte geluidskaart in die pc hebt gestoken en dat je daar muziek uit luisterd en dergelijke maar een pc zonder geluidskaart heeft altijd standaard een geluidschip op het moederbord zitten die zitten dan boven de uitbreidingssloten ergens, dus sluit je speakers daar op aan ;)

en luister of je hetzelfde gekraak hebt, als er geen geluid uitkomt moet je je bios ingaan en je onboard sound op enabled zette dan komt er daar geluid uit

in je bios ga je door voor het laden van XP op de delete knop te duwen dan kom je in een dos-achtige omgeving en kan je daar vanalles wijzigen, maar niet te veel prutsen want dit kan je systeem omzeep helpen, gewoon je onboard sound enablen als dit zo nogniet is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik vind dit best wel moeilijk te realiseren, wat je allemaal zegt. Eerst wil ik nog zeggen dat die Creative Soundblaster Live er al op/in zat. Bij Dell is de pc gebruiksklaar geconfigureerd. Dus ik weet niet of dit nog verschil maakt met je advies? Ik heb er in ieder geval zelf niks in gedaan,of veranderd in de bios.Daar heb ik geen verstand van.En wel raar is dat het geluid eerder wel prima was.En ook bij afspelen van (muziek)dvd´s nog steeds prima is.Ik weet echt niet wat te doen.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

zoals lemmy al zegt gewoon op onboard proberen.

achterkant computer --> groene ingang op moederbord

computer opnieuw opstarten -->

in configuratiescherm --> geluid --> en dan je onboardsound selecteren inplaats van je geluidskaart.

en dan nog eens proberen.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ja en anders probeer eens de nieuwste drivers van Creative, dus je zoekt je geluidskaart op op de creative site en download daar de nieuwste drivers eens ;) miss is het probleem dan ook al verholpen

of anders is miss je X-fi kaart verstoft, pc opengooien en es afblazen (raak uw kaart niet aan in het midden gewoon afblazen ;)

of er kan ook een storingkje zitten in het contactje tussen je aansluiting vnan je speakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

ja maar niet iedereen praat meer tegenwoordig met consumptie he yannick :P maar inderdaad ik neem ook altijd het zkre voor het onzkre en blaas m'n pc uit met de stofzuiger. jaja dat ding kan ook blazen ors.. en dat op 1100 toeren nou dat moet je es doen als je dat ding 1 jaar nie open gehad hebt. DOE HET DAN BUITEN! want anders heb je 1 grote stofwolk in je huis :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.