Ga naar inhoud

[OPGELOST] Foto's hersorteren


fred delestrez

Aanbevolen berichten

In een map foto's kan ik foto's opnieuw rangschikken door die slepend in te voegen op de plaats waar een verticale zwarte "baar" komt, alwaar ik ze dan kan tussenschuiven..

In een andere map foto's kan ik dat NIET, daar er geen verticale "magnetische baar" verschijnt bij het verplaatsen van foto's..ze komen half op elkaar te liggen, zonder dat ik die kan inschuiven..

Vanwaar het verschil, en wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te bestanden te sorteren hoef je in XP helemaal niets te slepen. Je kunt sorteren op naam, type etc. Ga in de geopende map, waarin alle afbeeldingen zichtbaar zijn staan en > Rechtermuisknop > Pictogrammen schikken op

Jouw verhaal is heel onduidelijk, een 'baar' een 'magnetische baar', wat zijn dat? Dan moet je maar een screenshot plaatsen. Kan me niet voorstellen dat het sorteren in XP zo ingewikkeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SORRY hoor, ik kan geen screenshot plaatsen in dit FORUMBERICHT, of wel ???

HET GAAT NIET OM SORTEREN op naam, type etc, noch om pictogrammen te schikken.. het gaat gewoon om foto's te verschuiven van plaats in de rij...

dan verschijnt er een verticale lijn waar je die foto kan inschuiven of verplaatsen..

In de ene serie foto's kan ik dat en in een andere niet..

Misschien moeten we eens mailen met screenshots ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry opnieuw..

We hebben blijkbaar niet dezelfde gedachtenkronkels..ik weet niet niet waarover jij het hebt als je praat over programma's..

ik heb het over een PC (windows xp),Deze computer, de C-schijf, Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen..daarin bevinden zich enkele aangemaakte mappen met foto's, die ik openklik en wil verschuiven van plaats..er komt daar op dat moment geen enkel fotoprogramma aan te pas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik het niet. Ga eens op de map staan en > Rechtermuisknop > Eigenschappen en kijk eens of de weergave onder Tabblad Aanpassen op Fotoalbum of Afbeeldingen staat. Is dit niet het geval verander je dit. Klik op Toepassen > OK.

---------- Post toegevoegd om 13:00 ---------- Vorige post was om 12:51 ----------

Let op: op de site van Gadwin staat nog steeds de omschrijving versie 4.3 maar de download is de laatste versie 4.4.1.

Screenshot maken

Gadwin PrintScreen (freeware)

Het is belangrijk te leren omgaan met Gadwin"]Gadwin PrintScreen en hoe je screenshots kunt plaatsen. Lees de handleiding van Gadwin goed door en let vooral op de instellingen van het programma. Ieder screenshot dat je maakt wordt niet alleen naar je clipboard gezonden, maar wordt ook opgeslagen op je computer. Indien je de standaard instellingen van de bestemming niet gewijzigd hebt, dan staan die in de map "PrintScreen Files" in "Mijn documenten". En het is daar dat je naar toe moet wanneer je een screenshot uit die map hier in je onderwerp wil plaatsen.

(nl) Handleiding Gadwin PrintScreen

Aanvullende informatie

Soort bestand

Bij het opslaan van screenshots kan men vaak kiezen uit jpeg, gif, png en bmp. Het beste kan men afbeeldingen opslaan in jpg/jpeg. Kies onder: Afbeelding > Soort bestand > JPEG Bitmap (*jpg) > en > Opties > JPEG Kwaliteit (%) > 100 > OK.

Gebruik je naast Gadwin ook Greenshot voor het maken van screenshots, dan moet je een andere hotkey voor Gadwin instellen. Anders kun je wel alt-print en ctrl-print gebruiken maar geen sector selecteren in Greenshot, omdat de printscreentoets bezet is door Gadwin. Ik gebruik zelf F10 voor Gadwin.

Stempel in Gadwin

Bij Gadwin kun je in de screenshot ook een stempel plaatsen met je eigen naam. Dit staat onder: Afbeelding > Stamp > Stempel > Aanvinken > StempelFormaat, Stampcolor en Transparency (%) invullen > OK.

3100-20090712-c1656e.JPG

Formaat

Binnen Gadwin PrintScreen is een mogelijkheid om de afbeelding te vergroten. Je kunt vòòr het opslaan in- en uitzoomen, maar de afbeelding wordt in de oorspronkelijke grootte opgeslagen.

Voor het vergroten van de screenshot, ga naar > Afbeelding > Formaat > Wijzig formaat aanvinken > Breedte: (*/800) Hoogte: (*/600) instellen. In sommige gevallen werkt dit niet goed.

Mensen kunnen ook altijd zelf in Internet Explorer rechtsonder op het vergrootglas * 100% drukken en het scherm vergroten (100-400%). Dan is de afbeelding vaak wel duidelijker en de tekst beter te lezen. Zelf heb ik onder de Rechtermuisknop > Resize Pictures staan en dan kun je een afbeelding groter maken en opslaan.

Afbeeldingen uploaden

Je kunt de afbeeldingen o.a. uploaden naar (en) Photobucket (us) en (en) ImageShack (us).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je aanhoudende hulp beste Hulk! Tabblad aanpassen staat bij mij op fotoalbum of Afbeedingen..ik veronderstel dat dit ok is.Met screenshot bedoelde ik een gewoon printscreen, snagitshot of iets "fiksen" via "one-note" van Microsoft Office 2007.Dat kreeg ik dus niet in dit forum. Gadwin kende ik niet, maar dat moet ik dus dringend eens uitproberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.