Ga naar inhoud

geluid versterken


wietsebuseyne

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een laptop, en hier is het maximumgeluid toch luid, en daar zou ik dus niets aan willen veranderen. Wat dan wel het probleem is, is dat ik een film op mijn laptop heb, en dat het geluid van die film zeer zacht is opgenomen. Zelfs op het luidste van mijn laptop klinkt het niet hard, terwijl andere geluiden dan wel luid klinken.

Nu was mijn vraag of er softwarematig iets aan de film te veranderen valt (geld speelt geen rol), zodat die luider klinkt. Ik heb al een conversieprogramma (ultra mobile converter) waar ik het geluid op 600% kan zetten (zoiets bedoel ik) maar de kwaliteit van het beeld wordt dan automatisch veel slechter aangezien hij het naar kwaliteit voor je gsm converteert...

Alvast bedankt,

Wietse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal moeilijk en omslachtig voor een leek maar het kan met Virtualdubmod.

Gratis VirtualDubMod 1.5.10.2 Windows downloaden, gratis VirtualDubMod 1.5.10.2 Windows downloaden :: Malavida

Met dit programma wordt video en geluid gesplitst waarna je het geluid kan bewerken met een sound-editor en het gewijzigde geluid terug 'plakken' aan de video.

Weet je misschien of de film AC3 of MP3 geluid heeft.

Als het AC3 geluid heeft kan je simpelweg het volume verhogen via:

->configuratiescherm->AC3 filter om in dit scherm dan het volume te verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, maar dat gedoe met virtualdub is allemaal een beetje te veel werk voor mij (dan zou ik het bij 20+ afleveringen moeten doen), dan zoek ik wel extra boxjes en sluit die aan elke keer dat ik naar een aflevering van de serie wil kijken...

welk geluid het is weet ik niet, maar het is een .mkv bestand. Ik heb al op het internet gezocht en gevonden dat er wel meer problemen zijn met .mkv bestanden (geluid en video niet gelijk (dat is eveneens bij mij)). Ik zal dan maar gewoon worden aan het zachte geluid, zo'n ramp is het nu ook weer nietxD, maar ik dacht dat er mss een makkelijke oplossing voor was...

zeer bedankt voor je antwoord!

Wietse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.