Ga naar inhoud

formulierveld invullen met deel URL


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben een site aan het ontwikkelen met Dreamweaver CS3 en heb een beetje kennis ivm HTML.

Ik zoek een oplossing voor het volgende :

bezoekers kunnen op mijn site terechtkomen via een 'referral' en dat zal er dan als volgt uitzien bvb:

www.misitio.com/?ref=cesar017

De informatie van de referral (cesar017) wil ik dan automatisch invullen in een formulierveld, dat weliswaar op een andere pagina staat dan de indexpagina. Dwz dat de bezoeker eerst eventueel een beetje rondkijkt op de andere paginas van mijn site en dan eventueel naar de registratiepagina met het formulier gaat. Ik gebruik geen database (heb dat ook niet nodig), ik wil enkel dat het formulier dat wordt doorgestuurd in een bepaald veld die waarde automatisch invult bvb <input type="hidden" name="partner" id="partner" value="" /> dat hier dus automatisch wordt ingevuld value="cesar017"

Ik heb begrepen dat dit kan opgelost kan worden net Javascript en een session-cookie, maar daar ken ik niets van en Dreamweaver heeft dit niet ge-automatiseerd.

Kan er mij iemand helpen met dit scriptje (hoe, waar * head - body section * ...)

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

euhm... dit is wel te realiseren, maar zonder kennis van PHP is dit bijna niet mogelijk vrees ik. Ik weet niet of dit mogelijk is met javascript. en inderdaad moet je er ook een sessie voor gebruiken.

Dus zoals ik een beetje begrijp is dit dat leden andere mensen kunnen uitnodigen voor de website en dat je wilt dat ze nog een beetje kunnen rondkijken voordat ze registeren. Wanneer ze gaan registreren dat dan alsnog de gebruikersnaam van de persoon die al lid is in een hidden value komt te staan?

Heb ik dit goed? Dit is namelijk te realiseren met PHP en een Sessie. Maar zoals ik al zei is hier enige kennis vereist.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

Eeerste en vooral mijn excuses voor deze laatijdige respons (ik kon de laatste maanden, om persoonlijke redenen, niet posten. Dank voor jullie begrip)

Dit is de uiteindelijke oplossing die werkt en de beste en meest eenvoudige is voor mijn probleem :

In het begin van je HTML om de cookie te starten :

PHP Code:

<?php

if(isset($_GET['ref']))

setcookie('referrer', $_GET['ref'], time()+3600);

?>

de cookie vervalt na een uur. Wil je dat ie langer op de client-side blijft maak er dan het volgende van :

time()+60*60*24*30 is seconden*minuten*uren*dagen

als time O is of niet vermeld, dan vervalt de cookie na de sessie

En dan gebruik je de cookie in je pagina met je formulierveld :

<input type="text" name="referrer" value="<?php

echo htmlspecialchars($_COOKIE['referrer']); ?>" />

Dank aan alle personen die mij geholpen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.