Ga naar inhoud

Cursor onbestuurbaar/eigen gang, geluid hapert


puckie06

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb voor de zoveelste keer problemen met mijn laptop. Een Asus A55VD-SX029V. Moederbord 2x vervangen, hard disk drive vervangen en herconfiguratie systeem software/applicatie.

Het begint iedere x met de foutmelding com surgate bij het bladeren door windows photo viewer gevolgd door vastlopen en afsluiten. Daarnaast werkt hij perfect

Maar wat nu optreedt is nogal frustrerend.. Mijn cursor is onbestuurbaar en heeft zijn eigen wil. Zowel met touchpad als muis. Opnieuw opstarten heeft geen enkele zin. Daarnaast gaat het geluid haperen, wat resulteert in vastlopen.

Momenteel hangt mijn cursor links onderin en is daar niet weg te krijgen. Als ik dat probeer springt hij weer terug naar linksonder waarbij hij van alles opent en aan klikt. Ik heb het gefilmd maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik het filmpje hier krijg vanaf mijn mobiel.

Voor de duidelijkheid, ik kan momenteel dus niet veel op mijn laptop. Gister trad het probleem ook op. Toen ik mijn muis aansloot was het tijdelijk verholpen. Muis aansluiten heeft nu geen enkele zin..

Voorgaande keren dat het optrad werd het steeds erger en resulteerde het in blue screen waar na hij vervolgens helemaal niet meer opstart.

Ik hoop dat iemand het probleem herkend en mij verder kan helpen. Ik word zo onderhand een beetje moe van deze vreemd optredende problemen.

Gr. Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Puckie06,

Welkom op PC-Helpforum! ;-)

Verschijnt er elke keer, vanaf nu, een BSOD op je scherm wanneer je je PC probeert op te starten ? Kun je ook eens de foutmelding doorgeven van de BSOD indien je kan?

Je hebt ook niet de mogelijkheid om in Veilige Modus op te starten ?

COM Surrogate-error: hier vind je misschien wel de oplossing voor dit probleem. (Uitgelegd voor Vista maar werkt op dezelfde manier als Windows 7 en 8.)

Hoe je een bijlage, zoals een video en afbeelding, toevoegt aan een bericht, kan je hier vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Thedarkness,

Thanks voor je snelle reactie!

Tot nu toe heb ik nog geen BSOD gehad. Wel heb ik een vermoeden dat die niet over al te lang zal volgen aangezien de vorige keren.

Ik heb geprobeerd in de veilig modus op te starten. De eerste keer in enkel veilig modus lukte dat. Toen ik met netwerk probeerde trad het probleem weer op en de tweede keer enkel in veilige modus trad het opnieuw op. Zelfs in veilige modus + command prompt treed het op..

What to do?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Anne,

Wat bovenstaand probleem betreft moet je de tips in deze link (klik erop) eens doornemen.

Dat is net dezelfde link die ik doorgestuurd heb, Clarkie. ;-)

Ik heb voor de zoveelste keer problemen met mijn laptop. Een Asus A55VD-SX029V. Moederbord 2x vervangen, hard disk drive vervangen en herconfiguratie systeem software/applicatie.

Bedoel je met een herconfiguratie een systeemherstel ? Zo niet, kun je dit ook zeker eens proberen. Voor zover je weet, heb je toevallig zelf een configuratie ofzo doorgevoerd voor het probleem met de muis optrad ? Ben je ook zeker dat alle (interne) hardware-componenten (terug) correct zijn aangesloten ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, daar ga ik me maar nog eens goed in verdiepen! Hij werkt nu weer ongeveer en voor even denk ik, gelukkig nog een kans om de laatste bestanden te redden. Is er iets wat ik nog kan proberen of doorgeven?

- - - Updated - - -

Bedoel je met een herconfiguratie een systeemherstel ? Zo niet, kun je dit ook zeker eens proberen. Voor zover je weet, heb je toevallig zelf een configuratie ofzo doorgevoerd voor het probleem met de muis optrad ? Ben je ook zeker dat alle (interne) hardware-componenten (terug) correct zijn aangesloten ?

De herconfiguratie is toen door asus service gedaan en dus zo geformuleerd. Maar neem aan dat ze systeemherstel daarmee bedoelen. Ik heb zelf niets uitgevoerd, heb er namelijk niet veel verstand van.

(Het was inderdaad van korte duur, hij flipt weer...)

aangepast door puckie06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds vermeld, is het inderdaad verstandig om eens je hardware na te kijken (vnl. harde schijf en moederbord met processor want hierdoor kunnen zulke fouten optreden), aangezien je vermeld had dat je onlangs je moederbord etc. vervangen had. Is het in feite mogelijk om de muis op sommige momenten nog te gebruiken? Indien dat kan, doe je toch best eens het volgende:

- Maak een back-up van je PC.

- Configuratiescherm > Apparaatbeheer > rechtermuisklik op tablad "Universal Serial Bus-controllers" > "zoeken naar gewijzigde apparaten". Daarna kun je eventueel de USB-hoofdhubs die weergegeven staan onder dit tablad één voor één de installatie ervan ongedaan maken (rechtermuisklik) en daarna opnieuw installeren (terug rechtermuisklik).

- Nu doen we hetzelfde in Apparaatbeheer maar voor je muis en touch-pad. Tablad "Muizen en andere aanwijsapparaten" > rechtermuisklik om touch-pad en muis te unistalleren en daarna opnieuw te installeren. Je kan daarna eventueel ook voor de optie "stuurprogramma's bijwerken" (rechtermuisklik) kiezen.

- Misschien kun je toch best zelf eens proberen om een systeemherstel uit te voeren door je systeem naar een status te resetten in het verleden, toen je muis wel nog werkte. Het resetten naar een herstelpunt of een systeemherstel is zéker niet moeilijk om uit te voeren indien je het stappenplan volgt. (deze configuratie verandert niets aan bestanden of instellingen!)

- Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.