Ga naar inhoud

Politievirus ook in safe mode


Aanbevolen berichten

Ik heb een virus op mijn laptop (niet deze) en kom hier maar niet vanaf. Het is het welbekende politievirus en als ik de veilige modus op start gebeurd dit ook alleen inplaats van de politietekst is dit een wit scherm. Ik heb het al geprobeerd eraf te halen door de avira en kaspersky rescue disk op een andere laptop te branden en uit te voeren. Deze runnen wel maar lossen niks op. Het gaat om een acer aspire 5734Z laptop met windows 7 welke al op de laptop stond toen ik hem kocht.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om van dit virus af te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na het runnen van Kaspersky en Avira, moet ook de besmetting zelf nog aangepast worden :

Download HijackThis

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook al geprobeerd met het lukt me gewoon niet om mijn USB te openen in mijn geinfecteerde laptop. Ik heb het er op een gezonde laptop op gezet maar de geinfecteerde opent hem niet. (ik kan niet in windows en als ik mijn USB poorten boot voor windows doet hij dit niet en gaat direct naar windows. (waar ik nog wel in kan loggen maar als ik dit doe direct het probleem weer krijg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ze uitgevoerd zoals beschreven op internet op een nederlands forum maar ik hoorde van een vriend van mij dat hij hier goed van zn virus was afgeholpen dus dacht probeer het hier ook eens. Ik heb ze zelfs beide twee maal uitgevoerd. En bij Avira ook een maal met het verwijderen als genezen niet lukt. Ik had de eerste maal bij kaspersky wel dat hij bestanden had gevonden en deze niet kon verwijderen en deze vond hij de tweede keer niet. Ik kan het nog een keer proberen met kaspersky en hoe kan ik deze bestanden dan wel verwijderen als hij ze vindt. Is het ook mogelijk dat als ik een nieuwe versie download (of mijn oude upgrade) dat door een verbetering in de laatste 3 dagen hij nu wel werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.