Ga naar inhoud

you steal music i lock your pc virus


Aanbevolen berichten

Ik heb een zeer merkwaardig 'virus' op mijn computer.

In het kort: mijn pc start niet meer op.

Ik krijg geen opstartscherm of niks meer te zien. De computer laat een afbeelding zien met de tekst "You steal music I lock your" de afbeelding bestaat uit een soort Dos achtige constructie met een zwarte achtergrond en witte tekens (voornamelijk @ en cijfers).

Mijn vraag: kan iemand me verlossen van dit virus, of is mijn harde schijf/computer opgegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het wel duidelijk dat het hier geen nieuwe malwarevariant betreft die de BIOS zou compromitteren en dat het niets meer is dan een “HOAX” verspreid door één of andere onverlaat die dacht hiermee grappig te kunnen zijn.

Echter na enig onderzoek blijkt dat op meerdere fora de verschillende accounts een identiek IP-adres hebben. We kunnen dus wel stellen dat we hier met een grapjas te maken hebben die wat paniek in de wereld wilde brengen, nou dat is gelukt. Wat echter het motief van deze actie is zal echter altijd wel een raadsel blijven, mede gezien het feit dat er momenteel geen nieuwe topics meer worden geopend en enige reactie van de “virtuele TS” in de verschillende topics is uitgebleven.

Wellicht zal deze persoon nu toch even achter de oren krabben gezien de commotie die dit met zich mee heeft gebracht, en daarbij is deze persoon natuurlijk ook niet geheel anoniem en heeft hij in de eerste plaats op meerdere fora wellicht zijn eigen internetverbinding gebruikt en een mobiele internetverbinding waardoor deze IP-adressen bekend zijn.

Mogelijk heeft hij hier enig plezier aan beleefd, maar zijn geloofwaardigheid is hij er wel volledig bij ingeschoten. Veel mensen hebben zich - te goeder trouw - uitgesloofd om een mogelijk probleem op te lossen, dat eigenlijk geen probleem was. De commotie die dit veroorzaakt heeft, nemen we er maar bij ... en we kunnen nu met quasi zekerheid zeggen dat er hier niets aan de hand is.

De starter Dederc (uiteraard een nickname van de onverlaat) wordt hier geband ... al zal hij zich hier - onder die gedaante - toch niet meer vertonen. Maar zo is het voor iedereen duidelijk dat we hier echt niet mee kunnen lachen :dong:

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.