Ga naar inhoud

Computer gaat traag


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb zojuist een pc samengesteld en alles werkt naar behoren, maar hij gaat traag en blijft vaak hangen.

Ik heb een Windows 7 Professional op gezet, maar als ik bijvoorbeeld op Youtube zit en een filmpje kijk, dan blijft die vaak hangen en het ligt zeker niet aan mijn internet, maar aan de computer. Ook als ik een woord typ, dan duurt het even voor het woord op het scherm verschijnt.

Ook bij het openen van nieuwe tabbladen blijft de computer hangen of reageert hij niet.

Het gebeurt ook wel is dat de pc gewoon spontaan blijft hangen en dan moet ik die wel met de power knop opnieuw opstarten.

Ik heb Ccleaner al gedownload en fouten opgelost en met Malwarebytes gescand, maar die vond geen fouten, dus ik zou het echt niet meer weten.

Dit heb ik samengesteld:

-W7 Pro 64-bit

-AMD Athlon 64 3200+ processor

-4GB RAM

-512 MB Nvidia Geforce 9600 GT

-300GB SATA HDD

Verder niks belangrijks

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik wil heel graag kunnen gamen op deze pc.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ThermalTake.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit dus een fout op de harde schijf :-(

Uiteindelijk ga je de schijf toch moeten vervangen maar je kan het volgende doen om de tijd wat te rekken.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

De defecte cluster zal als zodanig worden gemerkt en nadien niet meer gebrukt worden door windows.

Eventuele gegevens/bestanden die op de beschadigde cluster staan, worden in de mate van het mogelijke gerecupereerd.

Als windows gestart is, doe je het volgende.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur.

In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001

Dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.

Je krijgt nu de details te zien van de schijfcontrole.

Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.