Ga naar inhoud

Helderheid van beeldscherm instellen


Leono

Aanbevolen berichten

Goedemidag,

Elke keer als ik de helderheid van het beeldscherm instel op (ongeveer) 70% en klik daarna op "Wijzigingen opslaan" staat de helderheid na elke opstart weer terug op 100%. De keuze voor "Energiebesparing" of "Gebalanceerd" maakt geen verschil. De instellingen voor tijd ("Dimmen na zoveel minuten, enzovoort) blijven wèl behouden.

Wie weet waarom de opgeslagen wijziging elke keer verdwijnt en hoe ik ervoor kan zorgen dat de opgeslagen instelling behouden blijft?

Alvast dank voor uw aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo leolassie,

Inderdaad heb ik het geprobeerd in Energiebeheer.

In de BIOS heb ik niet gekeken. Ik ken de BIOS alleen van ernstige problemen (om de opstartvolgorde te wijzigen als normaal opstarten niet meer gaat).

Zou u mij kunnen uitleggen hoe je de helderheid van het beeldscherm aanpast in de BIOS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey leono , in mijn geval druk ik tijden de computer opstarten op F2 en kom in de bios instellingen. Dan zie ik oa de knop VIDEO , als ik deze open dan zie ik de knop LCD BRIGTNESS , hier kan ik dan de helderheid op accu en voeding instellen , ik hoop dat je hier wat aan hebt , ik weet niet of dat voor alle laptops/computers geldt , suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo leolassie,

In mijn BIOS zie ik het woord 'Video' niet staan, ook niet in eventuele submenu's. Ik zie: 'Information', 'Main', 'Security', 'Boot' en 'Exit'.

Een troost is wel dat ik inmiddels (toch) een sneltoetscombinatie heb ontdekt om de helderheid te verhogen of te verlagen. (Die kon ik eerst ook niet vinden).

Maar, ik blijf het vreemd vinden dat je wijzigingen opslaat in Energiebeheer en dat die dan weer onwerkzaam zijn bij de volgende opstart. Ik hoop daar nog een verklaring voor te vinden. Ik wil het gewoon één keer opslaan en dan klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.