Ga naar inhoud

vastlopers, blauwe schermen, geen updates kunnen installeren, helemaal om gek van te


ALTERÉGOZUR

Aanbevolen berichten

Beste lieden,

Ik wend mij tot dit forum omdat ik op het punt sta mijn laptop het raam uit te flikkeren, maar omdat ik geen geld voor een ander apparaat heb, geen uiting aan deze wens kan geven :-)

Ik hoop dat ik mijn problemen met de pc duidelijk genoeg uiteen kan zetten en dat er iemand is die me erbij wil en kan helpen.

Ik heb de laptop ruim 4 jaar en heb altijd al problemen gehad met het downloaden van Window Vista updates (Update 3 van 3 bleef hij in hangen en dan kon ik niets meer doen dan 'hard' uitzetten, herstelpunt kiezen enzovoort. Om dit probleem te ontlopen heb ik al jaren geen updates meer gemaakt van windows. hierdoor zijn er andere instabiele problemen ontstaan en probeer ik na jaren alle downloads te doen. Inmiddels zijn dit er 92, waaronder ook servicepack 1 en 2. Wat ik ook probeer, automatisch of handmatig; telkens crasht de laptop tijdens het installeren. Er komt een blauw scherm met allerlei codes en ik moet dan weer in veilige modus opstarten enzovoort. Als ik niet download gaat het nu wel redelijk maar de pc loopt vast na een half uurtje of zo (muis en toetsenbord doen dan niks meer, evenals ctrl/alt/del. Ik moet dan weer hard uitschakelen en weer in veilige modus opstarten. Sinds een paar dagen werkt systeemherstel ook niet meer (er zijn geen herstelpunten meer aanwezig????)

Ik heb speccy inmiddels gedownload; http://speccy.piriform.com/results/kxvyhPjR2NHd6rqVSxWP8VQ

Het blauwe scherm geeft de volgende foutcodes; KERNEL-DATA-INPAGE-ERROR, Stop;0x0000007A (0xC0575E38, 0x0000056, 0x1462D860, 0xAEBC7000) spsys.sys - address AEBC7000 base at AEB72000 DateStamp 453fe890

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, ik zit er al dagen en avonden mee te klootviolen. Bij voorbaat dank; Arvith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Arvith,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Dat zijn inderdaad een hoop problemen samen... Laten we misschien beginnen bij het begin. Wat je eerst en vooral het best kan doen is Windows Defender uitschakelen. Je maakt nl. ook gebruik van Avast als antivirusprogramma en twee anti virusprogramma's zorgen bijna altijd voor conflicten op je PC.

Ten tweede, kan je best eens het onderstaande uitvoeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.

  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken" als je zip- of rar-download hebt gebruikt.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.
    
    
    emptyclsid;
    emptyfolderscheck;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults; 
    filesrcm;  
    startupall;
    
    
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage[/url].

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de rommel er toch aardig uit zo, vertel even of er verbetering merkbaar is.

Hoi, ik heb m nog niet lang aangehad dus kan niet zeggen of ieniet meer vastloopt, wel zag ik vanmorgen het intel-icoontje weer verschijnen en dat had ik al tijden niet meer gezien. Hij startte normaal op zojuist en ik zal m de hele avond aan laten staan om te zien of ie vastloopt. Denk je dat ik al Windows updates kan installeren? Durf nog niet zo goed, bang om de boel weer te vernaggelen. Tot zover enorm bedankt eric, ik laat je morgen weten of het vastlopen ook verholpen is. Laat je me ajb nog even weten of ik window vista updates kan installeren?

Warme groet; Arvith

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.