Ga naar inhoud

Geen verbinding met internet mogelijk


Isabelle

Aanbevolen berichten

Ik heb twee jaar geleden een Lenovo G780 laptop gekocht met als besturingssysteem windows 8. Ik heb hierop twee jaar zonder problemen draadloos internet gehad via scarlet/belgacom. Sinds twee dagen zijn wij op een andere locatie overgeschakeld op telenet. De preinstallatie is gebeurd door een installateur van telenet, nadien was het aan ons om internet op onze laptops te installeren. Op 1 is dat zonder probleem gelukt (besturingssysteem windows 7 denk ik of vista). Op de andere (windows 8) lukt dit echter niet. Wanneer ik met die laptop naar een andere locatie ga (met belgacom verbinding) maakt de laptop in 1 seconde verbinding met het internet.

Wat zou het probleem hierbij kunnen zijn? Ip adres al veranderd, modem al gereset, beetje ten einde raad nu.

Al drie keer gebeld naar de technische dienst van telenet waar ze mij weten te vertellen dat het aan de laptop ligt en niet aan de verbinding...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op Wifi verbinding

Klik op eigenschap van draadloos netwerk

Klik op tab beveiliging en WPA2 veranderen in Geen verificatie

Klik dan op WEP en zet het op geen.

Maak nu een verbinding met de router en geeft de juiste netwerksleutel (paswoord) in.

Als je netwerksleutel niet weet dan naar Mijn Telenet gaan

Bij mijn internet / instelling / tab beveiliging ziet je de netwerksleutel

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.