Ga naar inhoud

draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip-configuratie


inge001

Aanbevolen berichten

Beste

Op mijn ene lap-top en op onze vaste pc krijgen we zonder probleem internetverbinding met onze draadloze verbinding, maar op mijn mini laptopje van Packard bell krijgen we plots geen internetverbinding meer. We krijgen als foutmelding "draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip-configuratie". Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg

Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende op een toestel dat geen problemen heeft.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Doe dit ook op de mini als er verbinding is en nogmaals als de verbinding verbroken is.

Als je dit uitvoert wanneer de verbinding verbroken is, moet je c:\ipconfig.txt veranderen in c:\ipconfig1.txt

Plaats de 3 logjes samen in een reactie en zet er bij welke de logjes van de mini zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipconfig zonder verbinding mini.txt

Kan u de bijlages zo lezen? Bij de documenten van de mini staat mini bij, deze pc werkt dus niet...

Doe het volgende op een toestel dat geen problemen heeft.

Doe dit ook op de mini als er verbinding is en nogmaals als de verbinding verbroken is.

Als je dit uitvoert wanneer de verbinding verbroken is, moet je c:\ipconfig.txt veranderen in c:\ipconfig1.txt

Plaats de 3 logjes samen in een reactie en zet er bij welke de logjes van de mini zijn.

ipconfig.txt

ipconfig met verbinding.txt

ipconfig met verbinding mini.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er momenten waarop je met de mini wel op internet kan of kon?

Er is iets in de IP logjes wat mij een beetje dwars zit en daarom had ik graag het volgende geweten.

Hoe is je netwerkverbinding opgebouwd?

Kan je uitleggen welke toestellen (modem, router, switch,...) er allemaal staan tussen het punt waar de telenetkabel de woning binnen komt en de pc.

Geef van elk toestel het merk, model en modelnummer (indien mogelijk) Normaal staan deze gegevens ergens op een sticker aan de onderkant van het toestel. Kan je ook aangeven hoe deze toestellen onderling verbonden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er momenten waarop je met de mini wel op internet kan of kon?

Er is iets in de IP logjes wat mij een beetje dwars zit en daarom had ik graag het volgende geweten.

Hoe is je netwerkverbinding opgebouwd?

Kan je uitleggen welke toestellen (modem, router, switch,...) er allemaal staan tussen het punt waar de telenetkabel de woning binnen komt en de pc.

Geef van elk toestel het merk, model en modelnummer (indien mogelijk) Normaal staan deze gegevens ergens op een sticker aan de onderkant van het toestel. Kan je ook aangeven hoe deze toestellen onderling verbonden zijn?

Het is enkel een probleem bij ons thuis. Had mini zondag eens meegenomen naar vrienden en kon daar wel perfect op Internet. Het is plots gekomen, weten niet juist wanneer... Sindsdien is het nooit meer gelukt om op internet te kunnen op de mini. Wij zitten hier enkel met een draadloze modem van telenet, niets anders. Ik heb deze al eens uitgetrokken en terug ingestoken, maar heeft niet geholpen voor de mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk internetabonnement heb je bij telenet?

Met hoeveel toestellen wil je internet gebruiken?

Wij hebben als Internetabonnement ComfortNet XL en hebben 2 laptops en 1 vaste computer aangesloten op dit draadloze netwerk. We gebruiken ze wel nooit alle 3 samen! Het is ook nooit hiervoor een probleem geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende eens uitvoeren op de mini :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende eens uitvoeren op de mini :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Beste, dit heb ik reeds gedaan, je kan hierboven de bestanden vinden, diegene met "mini" in de naam zijn die van de mini pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik had over de logjes gelezen ....

Er is wel iets vreemds aan de hand. Het logje met verbinding geeft aan dat je een draadloze verbinding hebt, maar met een publiek telenet adres.(81.83.xxx.xxx) . Als je via een router werkt (en dat zou in theorie moeten om draadloos te verbinden) dan zou dat adres iets in de aard van 192.168.xxx.xxx moeten zijn.

Kan je eens opgeven wat voor telenet modem je hebt ? Je vindt het lijstje hier .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.