Ga naar inhoud

Her partitioneren Harde schijf.


Jodw

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik hen pas een nieuwe laptop gekocht met Windows 8.1.

Graag zou ik de partities willen aanpassen daar ze de C schijf naar mijn normen te klein hebben gemaakt .

Nu is mijn vraag ik heb een back-up genomen van de C schijf met Norton ghost ,kan ik dit doen zonder enig probleem de schijf dus verdelen in nieuwe partities en de back-up terug zetten met Norton Gost ?

Grtz,

Jodw

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gegevens in de afbeelding zijn helaas moeilijk te lezen.

Je hebt recent een laptop gekocht dan kan ik nu wel al zeggen dat je die zo niet gekocht hebt.

Er is een C aanwezig waarop Windows staat, daarnaast is er een Data partitie aangemaakt die nog volledig leeg is als ik goed zie.

Dan heb je nog een partitie Nieuw volume genaamd die ook nog leeg is?

Die twee laatste partities heb je toch zelf gemaakt of niet?

Welke wil je behouden?

Voor zover ik weet is er ook een recovery partitie aanwezig op je laptop om die terug naar fabrieksinstellingen te zetten, die heb je zelf verwijderd?

Ik zou ook graag een beter zicht hebben op de partities en de bestandsgrootte ervan.

Zorg dat het venster schijfbeheer niet de volledige grootte van je scherm inneemt, verklein het dus.

Maak er dan een printscreen van en plaats die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-9305-1417705947,2155_thumb.jpg

De C schijf was ingesteld op 200 giga dan had je de data schijf en de recovery, recovery heb ik verwijderd , daar ik werk met Norton ghost.

Nu kan ik onder schijfbeheer enkel verkleinen dus niet vergroten, de data heb ik al opgeslagen op externe harde schijf , ik verplaats alles automatisch bvb afbeeldingen enz automatisch naar data schijf .

Dus kan ik nu iets doen om toch gewoon te vergroten zonder te moeten setuppen, en men harde schijf te partitoneren?

Grtz,

Jodw

aangepast door clarkie
afbeelding op Full size gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verplaats alles automatisch bvb afbeeldingen enz automatisch naar data schijf .

Maar je Data schijf is leeg, bedoel je naar je externe schijf?

Ik kreeg nog geen antwoord of de partitie Data of nieuw volume behouden of gebruikt mag worden om je C te vergroten?

In deze handleiding kan je alvast alles lezen over vergroten, verplaatsen, verwijderen...... enz van partities en schijven.

Ook is op de afbeelding helaas nog niet alles leesbaar.

Op zo'n afbeelding is alles duidelijk zichtbaar.

post-23245-1417705947,2804_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.