Ga naar inhoud

laptop start niet meer op


sammydo

Aanbevolen berichten

ik heb een groot probleem met mijn laptop,

we hebbe de laptop meegenome op reis (met vliegtuig)en als we terug ware gaat de laptop niet meer.

als we de laptop opstarten krijgen we eerst het normale scherm van hp maar in de plaats van het windows scherm daarna komt er een bericht (zo'n zwart wit scherm)

"windows kon niet goed worden opgestart.onze exucuses voor dit ongemak blablabla

en dan de keuze voor op te starten in de drie verschillende veiligheidsmodussen of gewoon opstarten of laatst bekende juiste configuratie

maar wat je ook kiest er gebeurt altijd hetzelfde: eerst het gewone windows xp opstartscherm met dat balkje en dan ineens terug naar het hp scherm. en dan begint het terug opnieuw.

als we in de setup probere de harde schijf te testen komt er een foutmelding.

een klein detail, we hebben de herstel cd's niet.

ik hoop dat jullie kunne helpen want dit is uiterst ongemakkelijk wegens een hoop schoolwerk en fotos op de laptop.

alvast bedankt

sammydo

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een vervelend probleem maar ik zie maar 1 optie

als je nog een gewoone pc hebt of bij een vriend ofzo neem je laptop mee en vanonder zit een klepje op je laptop met 1 of 2 vijzen dit opendoen en je hardeschijf er uithalen en dit aan een andere pc koppelen en dan kan je al je gegevens er weer afhalen en je hardeschijf zo weer formateren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn pc op het werek en daar moest toen een nieuwe harde schijf in.

zal miss niet nodig zijn als het na herinstalren weer in orde is

als dit niet lukt zal het wel mogelijk zijn dat je een nieuwe moet kopen

en ben je miss je gegevens kwijt omdat je er niet ingeraakt iin je harde schijf

laat iets weten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan de harde schijf gewoon probere op een andere computer te koppelen en ze te formatteren maar hoe doe je dat juist want da is niet simpel voor de eerste keer?

aha mijn idee dus ^^

alle 2 pc's open

bij laptop is het maar 1 klepje open doen normaal staat dat erop

er zijn maar 2 klepjes veel keuze is er niet

en dan de hardeschijf er gwn uithalen doe best zo dokter handschoenetjes aan

en dan sluit je die aan op de andere pc

en dan die pc opstarten

en dan zie je normaal die hardeschijf staan bij deze computer

en kan je doen wat je wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe aansluiten op andere pc, is dit met een speciame kabel want als we alleen die harde schij erinsteken dan start die ook niet op dus moet je daar een speciale kabel voor gaan kopen? of is er nog ergens een extra harde schijf ingang?

alvast bedankt voor deze reacties (en mogelijke volgende reacties)

sammydo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop harde schijven zijn heel vaak van een mini-type met dus ook een mini-aansluiting die je niet in PC's tegenkomt.

Er bestaan uiteraard wel de nodige verloopkabels, of toestelletjes die van USB naar zo'n aansluiting gaan. Maar als je die moet gaan aankopen voor 1 keer te gebruiken...

Ik stel gewoon voor dat je van internet een Ubuntu Live CD haalt. Dit is een besturingssysteem dat volledig vanaf een CD kan opstarten. CDtje er in, laptop aanzetten, zeggen dat ie vanaf de CD moet starten.

Dan hang je een externe harde schijf of USB stick aan de laptop, en je copiëert rustig al je bestanden. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.