Ga naar inhoud

Laptop Temperatuur Enorm hoog?


Aanbevolen berichten

Heb nu al bijna een jaar een laptop , waar ik zeker tevreden van ben. Voor meer specificaties Toshiba Satellite A300D-14R Review - Personal Computer Magazine TestCenter

Ik heb al veel op google gezocht, maar weinig gevonden. Allesinds , nu is de laptop na een paar keer vista te recoveren zeer warm. Hij wordt zeer snel warm en de temperatuur bedraagd volgens SPEEDFAN tussen de 85 en 95 graden ( de core). Is dit abnormaal warm? Ventilatoren zijn vrij en heb zelfs extra koeler gekocht. Aan wat zou dit kunnen liggen? Met externe cooler is hij iets minder heet , maar toch nog warm. Dringend hulp gevraagd !

Thx

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens AMD mag je processor maximaal 100° C worden.

Met 95° C kom je daarmee al in de buurt, dus beetje in het oog houden en niet op té warme plaatsen gebruiken. Met de zomer in aantocht gebruik je hem best niet in volle zon, zo heeft mijn buur haar laptop om zeep geholpen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens AMD mag je processor maximaal 100° C worden.

Met 95° C kom je daarmee al in de buurt, dus beetje in het oog houden en niet op té warme plaatsen gebruiken. Met de zomer in aantocht gebruik je hem best niet in volle zon, zo heeft mijn buur haar laptop om zeep geholpen :P

Bedankt voor de reactie Maarten .;-)

Maar als je bovenstaande post leest , heb ik al een externe cooler gekocht voor extra aanzuiging van lucht en houd ik dus rekening met vlakke oppervlakken en omgevingstemperaturen etc.

Kan ik iets doen om de temperatuur te verlagen? Softwarematig misschien?

Thx

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je laptop sneller warm wordt dan toen hij nieuw was, dan is mijn eerste gedacht dat er zich stof opstapelt binnenin de laptop waardoor de luchtventillatie slechter wordt en het geheel dus warmer wordt. Je zegt dat je ventillatoren vrij zijn, maar heb je ook de luchtin- en luchtuitlaten gecontroleerd op stof?

Softwarematig valt daar weinig aan te doen, dit is een hardware issue. Wat je er softwarematig aan kan doen, is geen zware applicatie draaien, maar dat kan je niet vermijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op regelmatige tijdstippen ( 2 à 3 maal per jaar) spuit ik de ventilatie openingen door met perslucht. Daarbij komen grote stofvilten vrij. Daarbij enkele opmerkingen:

1. bij het uitblazen dien je de ventilator tegen te houden om te vermijden dat je de lagers van de ventilators kapot draait.

2. het blazen doe je met korte stoten. de stofvilten die vrijkomen kan je het best eruit plukken met een pincet.

3. Als je een spuitbus gebruikt, hou die dan rechtop. anders riskeer je van vocht in de laptop te blazen.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.