Ga naar inhoud

Ms outlook verenigbaar met windows 7 ???


Tiago

Aanbevolen berichten

Hallo !

Ik ga heel binnenkort een nieuwe PC aanschaffen met het besturingssysteem Windows 7.

Ik werk momenteel met Windows XP en voor mijn mails met MS OUTLOOK 2002 dat ik zeer handig vind o.a voor de klassering van de mails (rubriek "Concepten").

Ik verneem dat Windows 7 evenwel over geen Outlook meer beschikt (tenzij afzonderlijke en vrij dure aankoop).

Ik beschik over een belangrijk archief mails dat ik liefst zonder moeilijkheden zou willen overbrengen op mijn nieuwe PC.

Kan ik daarop mijn actuele Outlookversie overbrengen ?

Zo ja, hoe moet ik dan exact te werk gaan ?

Ik preciseer dat ik een zuivere PC-amateur ben zonder veel technische ervaring.

Ik veronderstel dus dat :

- ik moet beginnen met het maken van een back-up ?

- met welk Nederlands- (of Frans)talig programma is die het gemakkelijkst te maken ?

- en eens die back-up dan gemaakt is, welk is dan de te volgen procedure ?

Zo neen, welke oplossing zou dan de beste zijn om mijn actueel mailarchief ongeschonden over te brengen naar de nieuwe PC en welk programma moet ik dan installeren want ik zou liefst niet werken met een archivering op een externe server (zoals dat het geval is voor Windows Live Mail).

Dank bij voorbaat voor de geboden hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het snel antwoord.

Mijn dochter is nog student. Maar ik verneem dat Outlook niet meer in de gewone Office 2010 is begrepen maar dat het afzonderlijk moet worden gekocht (vrij duur).

En als ik dat dan zou kopen, kan ik dan gemakkelijk mijn oude mappen met mails overbrengen ?

Welk gratis alternatief mailprogramma bedoelt u ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.