Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vraag I.v.m. Harde schijf, partities


bocholt666

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb in mijn pc 2 harde-schijven zitten van 160Gb.

Nu is een schijf opgedeeld in 2 partities van 60Gb.

Op een van die partities staat de besturingssoftware Windows Vista.

Die partitie is bijna vol.

Nu is mijn vraag is het erg als die partitie vol is en springt hij automatisch over op de ander partitie ?

Alvast bedankt.!

Grtjs Bocholt666

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , hij gaat niet automatisch over naar een andere partitie.

Ik zou je aanraden om bestanden en mappen die je niet kwijt mag raken (foto's , muziek , films , ...) over te zetten naar een andere partitie of schijf , en NIET op de C-schijf te laten staan .

Ik raad dit persoonlijk iedereen aan omwille van 2 redenen :

1 :

Door een virus -en of spyware en andere fouten , kan het ooit wel eens nodig zijn om je schijf te formatteren , en dan ben alles kwijt.

(Een deel is nadien wel terug te halen met speciale software)

2:

Je bespaard heel veel plaats op je C-schijf , en als die vol raakt gaat je P.C. veel trager worden , en fouten beginnen krijgen.

Laat maar weten wat je doet , Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , hij gaat niet automatisch over naar een andere partitie.

Ik zou je aanraden om bestanden en mappen die je niet kwijt mag raken (foto's , muziek , films , ...) over te zetten naar een andere partitie of schijf , en NIET op de C-schijf te laten staan .

Ik raad dit persoonlijk iedereen aan omwille van 2 redenen :

1 :

Door een virus -en of spyware en andere fouten , kan het ooit wel eens nodig zijn om je schijf te formatteren , en dan ben alles kwijt.

(Een deel is nadien wel terug te halen met speciale software)

2:

Je bespaard heel veel plaats op je C-schijf , en als die vol raakt gaat je P.C. veel trager worden , en fouten beginnen krijgen.

Laat maar weten wat je doet , Kuoi

Maar als je alles op een andere schijf zet kun je d'r dan ook voor zorgen dat hij automatisch alles daar opslaat. Want als ik nu bv. een foto download komt die automatisch weer op die c-schijf te staan. Kun je er ook voor zorgen dat die nu automatisch op de E-scijf opslaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat kan , maar dat doe je in de instellingen van de desbetreffende programma's die je daarvoor gebruikt.

Misschien kun je even melden welke programma's je gebruikt om te downloaden , en dus ook om foto's op te slaan.

Groetjes , Kuoi

Ik gebruik Firefox 3.5. Heb je dan ook nog andere programma's om foto's op te slaan.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.